Update over de velden

klik op de foto’s voor grotere versie

Vorige week is de gemeente Rotterdam begonnen met de aanleg van het kunstgrasveld. Inmiddels is de oude afrastering van het terrein verwijderd en is aan de achterzijde van het oude trainingsveld ruimte gemaakt om het veld te verlengen. Het uitgraven van het oude wedstrijdveld is bijna klaar, waarna het opbouwen van het kunstgrasveld kan beginnen.

Volgende week ontvangen we een sample van het kunstgras, dat wordt getoetst door Sportlabs (https://www.sportslabs.co.uk/) op demping en dichtheid van vezels. Als het sample voldoet aan de IRB Regulation 22 en Turf Performance eisen wordt daarna vanaf 24 augustus begonnen met het aanbrengen van de kunststofvezellaag. Naar verwachting neemt dat drie dagen in beslag, waarna het gehele veld nog getoetst wordt in overleg met Rugby Nederland zodat we begin september van het veld gebruik kunnen maken.

Het voorste veld is opnieuw ingezaaid maar door de droogte groeit het gras slecht, we zijn in gesprek met de gemeente en het sportbedrijf om te kijken hoe dit opgelost kan worden. Desondanks deze tegenvaller hopen we dat we half augustus het voorste veld kunnen betreden.

IRB Regulation 22 kan gevonden worden op: https://www.worldrugby.org/handbook/regulations/reg-22/reg-22

Rugby Turf Performance Specification is een dynamisch document en kunnen helaas niet via de IRB opgehaald worden, commerciele partijen hebben deze wel beschikbaar van verschillende data o.a. uit 2016. Op pagina 18 wordt beschreven aan welke eisen een rugbyveld moet voldoen op het gebied van schokabsorbtie: https://www.theesto.com/wp-content/uploads/2013/04/Turf_Performance_Tech_Spec_EN.pdf

Update velden

Kunstgras.

Zoals bekend is wordt deze zomer het huidige wedstrijdveld vervangen voor een kunstgrasveld. Dit veld zal ook hoger te komen liggen dan het huidige veld zodat het regenwater sneller weg kan. Daarnaast krijgt ook dit veld verlichting aan beide kanten zodat we er het hele jaar op kunnen trainen.
De verwachting is dat de aanleg van dit veld uiterlijk 1 september klaar is zodat we bij de start van het nieuwe seizoen op kunnen trainen en spelen.

Trainingsveld naar hoofdveld.

Het huidige trainingsveld krijgt ook een upgrade. De bebossing aan de korte zijde zal voor een deel worden verwijderd zodat dit veld verlengt kan worden en de juiste afmetingen voor een rugbyveld heeft. Op dit veld zal gras blijven liggen en zal het hoofdveld worden waar RRC zijn wedstrijden op zal spelen. Het voordeel hiervan is dat dit veld direct naast het clubhuis ligt en de wedstrijden na de vernieuwbouw vanaf de tribune bekeken kunnen worden. Dit veld is inmiddels ingezaaid en de verwachting is dat we in de eerste weken van augustus weer op dit veld kunnen trainen.

Via de teammanagers en op de site zullen we aangeven wanneer de velden weer open zijn voor gebruik.

Nieuwe Hoofdtrainer Senioren Heren.

De afgelopen weken heeft onze Technische Commissie hard gewerkt om een nieuwe trainer voor de senioren Heren te zoeken en met veel plezier kan ik aankondigen dat dit gelukt is!
Komend seizoen zal Thom Kempe zich ontfermen over de selectie. Voor velen zal Thom geen onbekende zijn aangezien hij in de jeugd van RRC gespeeld heeft.
Wij zijn blij dat Thom terug is op het oude nest en wensen hem veel succes in de komende tijd bij RRC.

Start training:
Op dinsdag 24 Juli zal hij de eerste training leiden. Alle senioren heren die komend seizoen voor de selectie willen gaan worden tijdens deze training verwacht.
Thom zal geassisteerd worden door Sebastian Garland, daarnaast zal Michael Patrick de training leiden voor de overige spelers

Locatie en tijdstip van deze training zullen we zo spoedig mogelijk bekend maken.

Rugby carrière Thom
Thom Kempe is op zijn 11e begonnen bij RRC, tijdens zijn tijd bij RRC heeft hij de nationale jeugdselecties doorlopen. Nadat hij later naar Amersfoort verhuisde heeft hij bij RC Eemland 5 jaar Ereklasse gespeeld en is daar begonnen met training geven. Afgelopen jaar was Thom assistent-trainer van rugbyclub ’t Gooi waarmee hij kampioen is geworden.

Owen den Breejen geselecteerd voor Oranje U15

RRC speler Owen den Breejen is via de RDD geselecteerd voor Jong Oranje U15. Komend seizoen betekent dit een trainingsprogramma en verdere selectie voor Jong Oranje U16.

Bekendmaking-selecties-RDD-jong-oranje-u15-en-u16

Een echte dubbelslag voor Owen want hij speelt komende augustus opnieuw met zijn Junior Touch NL U15 team op het Junior Touch Championship (Touch EK) in Stirling, Schotland samen met RRC-ers Rogier & Diederik Volk en Sem Bossenbroek. Voor Rogier en Owen is dit hun 2e JTC op rij.

juniortouchchamps.org

En dan te bedenken dat Owen nog geen 3 jaar rugby ervaring heeft… Waar de combi van 15 a-side en Touch al niet toe kan leiden.

Nu al een mooi succesverhaal ten aanzien van de ontwikkeling van onze RRC jeugd!