RRC 1 pijnlijk onderuit tegen Ascrum 2

Onze first XV beleefde een onaangename middag op het Nationaal Rugby Centrum in Amsterdam waar de studenten van Ascrum hun thuisbasis hebben. De eerste helft was niet om aan te gluren en was één van de slechtste 40 minuten die ondergetekende ooit heeft mogen aanschouwen. Er ging heel veel mis en de penalties vlogen ons om de oren waarvan Ascrum dankbaar profiteerde. Ondanks dat de 14-5 ruststand nog te overzien was kwam Rotterdam maar niet in de wedstrijd.

In de tweede helft leek het er heel even op dat RRC de wedstrijd kon kantelen nadat Lars vlak na rust een try wist te drukken en Tim de bijbehorende conversie tussen de palen schoot waarmee het verschil nog maar 2 punten in Amsterdams voordeel was (14-12). Helaas was niets minder waar en ging Rotterdam weer verder waar het in het eerste bedrijf gebleven was en eindige bijna elke veelbelovende aanvallende actie, met een penalty of scrum tegen.

De hele wedstrijd probeerde Rotterdam zich onder de druk van Ascrum uit te rugbyen echter zonder veel succes. Het spel aan Rotterdamse kant was 80 minuten lang te voorspelbaar en zonder variatie. Ascrum stelde zich hier prima op in waardoor ze de controle over de wedstrijd hielden. In de laatste fase van de wedstrijd scoorde de studenten nog 2 keer en gooide hiermee de wedstrijd definitief in het slot.

Eindstand Ascrum 2 – RRC 1: 28-12 (tries: Allard en Lars / Conversie: Tim)

Dit moet en kan veel beter mannen en dat moeten we volgende week dan maar laten zien tegen het fysiek sterke Groningen.

Foto’s René Ladenius