Samenvatting ALV

Zaterdag 22 september vond de Algemene Ledenvergadering van RRC plaats. In totaal waren er 23 stemgerechtigde leden aanwezig.
Onderstaande zaken zijn tijdens de ALV besproken en goedgekeurd door de leden.

Vernieuwbouw

Achterstallig onderhoud subsidie en minder valide subsidie zijn toegezegd en binnen. Van de eerste subsidie zal 2/3 van het huidige dak vervangen worden, dit zal het deel zijn wat blijft staan in de vernieuwbouw. Dit is het deel waar Guppie en de huidige kleedkamers staan, op termijn zullen hiervan ook de kozijnen worden vervangen zodat het hele pand dezelfde uitstraling heeft.

Een aantal subsidies zijn nog in behandeling en een aantal subsidies, waaronder de 1/3 regeling van de gemeente, kunnen we pas eind 2018 aanvragen. Zodra hier duidelijkheid over is en de complete begroting rond is, kunnen we beginnen met de vernieuwbouw. Naar verwachting zal dit in het tweede kwartaal van 2019 zijn.

In verband de lange levertijd van de heipalen is aan de ALV toestemming gevraagd om deze alvast te bestellen. Dit betreft een investering van €20.000,- wat pas betaald wordt als complete begroting rond is. De ALV heeft het bestuur hiervoor toestemming verleend.

Verantwoorden 2018-2019

Het bestuur heeft verantwoording afgelegd over het gevoerde beleid van seizoen 2017-2018. Het was het eerste seizoen van het nieuwe bestuur waarin een nieuwe structuur is neergezet met meerdere commissies. De ene commissie functioneert beter dan de andere en hier blijven we aandacht aan besteden. Financieel gezien staat de club er gezond bij en is er wederom een ledengroei te zien. De kascommissie heeft ook een positief verslag uitgebracht waarna er decharge is verleend door de ALV aan het bestuur.

Begroting

De begroting voor komend seizoen is goedgekeurd evenals de contributie-aanpassing voor het seizoen 2018-2019. Nieuw in de contributie is de shirt-bijdrage waardoor we de teams om de drie jaar van nieuwe shirts kunnen voorzien en een aantrekkelijker aanbod voor sponsoren hebben.

Rondvraag

In de rondvraag kreeg het bestuur nog een aantal tips over het technisch beleid waarin met name werd aangestipt om meer senioren te betrekken bij de trainingen van de jeugdteams. Het bestuur heeft alle tips ter harte genomen en gaat aan de slag samen met de verschillende commissies om deze zaken aan te pakken.