RRC Cubs vs RC Bulldogs

Alsof de weergoden na jaren van regen, wind, natte sneeuw en vrieskou in 1 seizoen alles willen compenseren, wederom een zaterdag met heerlijke weersomstandigheden.
Dit weekend was er maar 1 Cubs wedstrijd wat de technische staff gebruikte om wat te wisselen. Immers, het hoofdzakelijk eerste jaar team had geen wedstrijd. Van te voren was al aangegeven dat er van een harde selectie geen sprake was maar puur om te kijken of iedereen met aanpassingen van de posities in het veld een ander wedstrijdbeeld zou geven.

Een is geen, dus echte conclusies zullen nog lastig te trekken zijn, maar er is wel gewonnen door de RRC Cubs, zodat geestelijke bijstand voor een aantal spelers na de wedstrijd (zeker in vergelijking met de frustratie na de wedstrijden tegen RC Eemland en RC Castricum) minder noodzakelijk was. De winst van de dag.

Wat dit dan verder inhoudt, geen idee, de technische staff zal dit verder wel analyseren. Vanuit mijn optiek (met daarbij de opmerking dat ik ben aangesproken op mijn te positieve stukjes dus dit keer als uitzondering wat kritischer), te veel knock on’s gezien, vaak ook door verkeerd overspel net achter of voor de man/vrouw, de lijn kan veel beter opgesteld en gebruikt worden, en het was verder, wellicht door het drukkende weer, nog wat tam allemaal.

Het is dat er een paar bijzitten die door individuele kracht en snelheid er doorheen wisten te breken, (en ook best wat uitgespeelde tries gezien), maar het kwam op mij over dat er een aantal tussen liep, die geen fout durfde te maken. En het gezegde is toch dat je juist van je fouten kan leren. De trainingen zijn daarom ook anders. Dan zie je minder druk en wordt er vrijer gespeeld. Naast het feit dat het dan ook om de bekende trainingsmaatjes gaat wat klaarblijkelijk het zelfvertrouwen doet groeien. Het prestatief omgaan met sport is een, voor een aantal, wat moeizaam te nemen stap. Maar zoals gezegd werd er gewonnen. En overtuigend. Ik heb de finale score nog niet gepubliceerd gezien, maar ik geloof geen try tegen gehad. Dus met het tackelen zat het wel goed dit keer.

Volgende week staan er geen wedstrijden gepland maar het weekend erop wederom wedstrijden voor de twee RRC Cubs teams op het programma. Beiden uitwedstrijden. Voor het overwegend tweedejaars team een gelegenheid om te laten zien dat er tegen de Hookers een tandje bijgezet kan worden en het overwegend eerste jaarsteam speelt om promotie in Dordrecht tegen een naar het uitziet (gezien de uitslagen) zeer sterke tegenstander cluster R.E.D. Combinatie CU 1.

Dan weten de RRC Cubs ook waar ze staan en zal de competitie na de indeling pas echt losbarsten.

Rugby ouder

Foto’s Danielle: RRC Cubs 1 – RC Bulldogs 1