Groningen te sterk voor RRC 1

Wederom een frustrerende middag voor ons eerste team vandaag. Na de feestelijke opening van het nieuwe kunstgrasveld ging het massaal opgekomen publiek er eens goed voor zitten (of staan). De start van Rotterdam was in ieder geval veelbelovend met een snelle try binnen 5 minuten. Helaas was dit zo’n beetje het enige Rotterdamse hoogtepunt in de eerste 40 minuten want hierna verzande de wedstrijd, net als vorige week in een Rotterdams foutenfestival. Gezegd moet worden dat Groningen een prima team heeft staan dat aantrekkelijk en snel rugby speelt maar wat onze mannen vandaag lieten zien in de eerste helft was ver onder ons niveau.

De noorderlingen profiteerden dan ook gretig van de steken die Rotterdam met enige regelmaat liet vallen en bij rust was de achterstand al zo ver opgelopen dat een schier onmogelijke taak wachtte om de wedstrijd nog om te draaien.

Toch werd er in de tweede helft veerkracht getoond en werd er beter gespeeld met twee prima tries als gevolg. Heel even leek het erop dat Rotterdam door zou drukken maar Groningen hield stand in deze fase en het onmogelijk gebeurde helaas niet.

Na een voortvarende start van de competitie, loopt het de laatste 2 wedstrijden niet en ondanks het ontbreken van een aantal key players en een belachelijke claim aan ons broek, mag het verschil tussen de eerste drie en de laatste 2 wedstrijden nooit zo groot zijn.

Volgende week de lastige uitwedstrijd tegen RC Eemland waar we kunnen laten zien dat we wel degelijk een team zijn om rekening mee te houden.

Eindstand RRC 1 – RC Groningen 1: 17-37 (tries: Danny, Isaac en Collin (Conversie: Lars)

Foto’s René Ladenius