Schoonmaakploeg houdt huis

Zaterdag 20 oktober stond een grote schoonmaak- en opruimdag op de club gepland. Via de verschillende app-groepen van de teams was een oproep gedaan om te komen helpen. Die oproep hadden we misschien nog een paar keer moeten herhalen want het aantal aanmeldingen viel wat tegen. En wellicht heeft de herfstvakantie ook nog wat roet in het eten gegooid?

Maar..… laten we vooral blij zijn met de mensen die er wel waren want zij hebben heel hard gewerkt. Totale opkomst was ongeveer 20 personen met vertegenwoordiging vanuit bijna alle teams waarbij de jongens van de Colts meer dan ruim in de meerderheid waren. Het mag gezegd worden dat de jeugd hiervoor een enorm compliment verdient; de 11 Colts, 2 Junioren, 1 Cub samen met een aantal ouders en Senioren (inclusief 1 dame) zijn van 13.00 tot 17.00 uur aan het zwoegen geweest!

Het clubhuis is vrijwel helemaal leeg gehaald, met de hogedrukspuit zowel de kleedkamers, douches als het clubgebouw zelf en niet te vergeten de toiletten schoongespoten en gereinigd. Het winkeltje is keurig opgeruimd, potten, pannen en bestek in de vaatwasser gedaan, alle gevonden goederen gesorteerd en opgevouwen zodat we deze tijdens een aantal trainingsavonden te koop kunnen aanbieden. Het materiaalhok is opgeruimd, de paden langs de velden aangeveegd, koelkasten weer aangevuld en opgeruimd. En nog steeds hadden we een aantal uurtjes door kunnen gaan.

Vele handen maken licht werk, het was gezellig, en het clubgebouw is weer lekker opgeknapt. We weten ook dat je een schoonmaakdag regelmatig moet herhalen anders is het zo weer vies en rommelig.

Deze keer hebben de Colts het goede voorbeeld gegeven; wie volgt en neemt de volgende keer het initiatief.