RRC Cubs uit in Dordrecht tegen de RED Combinatie

Door de vakantie en wat blessure perikelen waren de trainingen afgelopen week minder druk dan normaal bezocht en konden er gewoonweg geen twee RRC Cubs teams worden geformeerd. Het meerderheid tweede jaar Cubs team tegen de Hookers werd hierom verplaatst zodat het meerderheid eerste jaars Cubs team met wat aanvullingen wel compleet kon afreizen.

Naar Dordrecht derhalve, want waar de wedstrijd initieel was ingedeeld, bij RC Etten Leur (een van de verenigingen van dit cluster team), had men een groot jeugd rugby toernooi. Dit klonk goed, want het scheelt qua reizen, en Sjaak, de immer enthousiaste vrijwilliger bij Dordrecht gaf een warm welkom ondanks de regen.

Er werd regelmatig om voor de meegereisde supporters en de Cubs onbegrijpelijke redenen tegen RRC afgefloten en zelfs een gele kaart uitgedeeld wat geen gele kaart was. Dat allemaal haalde een hoop weg in de wedstrijd bij de Cubs van RRC. Het leek erop dat er een rem op werd gezet bij RRC door de beslissingen van de ref tijdens de wedstrijd, het voelde ernstig partijdig. Begrijp me goed, ik weet dat de ref ook een goedbedoelde vrijwilliger is en dat coaching ook een vak is, maar op deze manier werd het lastig voorde Cubs van RRC.

Is er dan onterecht verloren. Nee. De tegenstander was beter vandaag. De manier waarop is dan meer dan jammer en een naar het gevoel teleurstellend einde van de voorselectie cyclus naar de poule indeling voor de rest van het seizoen. Want voor de rest was alles (en ruim ook) gewonnen.

RRC Cubs liet vandaag helaas ook niet hun beste spel zien. Naast hetgeen er plaatsvond tijdens de wedstrijd misschien ook door het andere ritme en lange uitslapen van onze Cubs tijdens de vakantie. Verliezers zoeken dan excuses en winnaars trainen harder door, dus zie dit allemaal niet als excuus dat er verloren is, maar moet het genomen worden als ervaring naar de komende wedstrijden.

Dan maar kampioen worden in welke poule van de competitie dan ook waar de Cubs worden ingedeeld. Werk aan de winkel met name voor het vangen en pasen onder druk en gewoon weer lekker rammelen maar.

Rugby ouder(e)

Foto’s Danielle: