Het derde zet stijgende lijn voort tegen The Hague Hornets

Met een niet al te groot team, maar met gelukkig een stevige kern van vaste spelers reisde het derde al vroeg af naar Den Haag, waar het nieuwe studententeam aldaar de tegenstander was. Op het veld hadden zij nog niet verloren, de enige punten die zij missen komen van een claim van de bond. Omdat het een tegenstander is die met jonge, snelle spelers vaak veel punten scoort, was het zaak om de defensieve basics goed voor elkaar te hebben, en het spel in eerste instantie door de voorwaartsen te spelen om ruimte voor onze backs te creëren.

Dit lukte vanaf het eerste fluitsignaal goed, en met sterke runs van de centers en de voorwaartsen werden telkens veel meters gemaakt; vooral Ruben, Dominique en Guido waren elke keer gevaarlijk met de bal in de handen. De studenten konden niet goed met die druk om gaan, hadden steeds meer moeite om de defensieve lijn op tijd neer te zetten en de tries lieten dan ook niet lang op zich wachten. 10-0 voor RRC, en verder een goed veldoverwicht! Helaas volgde uit een losse bal een try tegen, maar door kranig verdedigend werk en veel turnovers bleven we overwicht houden en konden we met 5-10 gaan rusten.

Aan het begin van de tweede helft miste de focus helaas iets, waardoor de Hornets terug konden komen tot 17-10. Een spannende periode volgde, maar door de ervaring en de goede discipline lukt het RRC om langzaam het tij te keren en de controle weer terug te grijpen. De tegenstander raakte sneller vermoeid dan de Rotterdammers, zeker omdat wij onze rucks elke keer goed neer zetten, en in bijna elke scrum de bal wisten te winnen.
De ban werd uiteindelijk gebroken door weer een sterk platform van de voorwaartsen, en dit resulteerde in nog drie geconverteerde tries, waar Bart bij de laatste liet zien wel rechtdoor te kunnen rennen! De conversie van Robin was ook gelijk het einde van de wedstrijd.

De volle buit mee naar huis, maar belangrijker nog was dat we 80 minuten lang voor elkaar door het vuur zijn gegaan, de structuur van het spel vast hebben gehouden, en klinisch hebben gehandeld in de 22 van de tegenstander.

Eindstand 17-31 (tries: Guido 3x, Dominique en Bart, 3 conversies door Robin, met nog 1 via de upright terug het veld in).

Volgende wedstrijd: zondag 4 november 13:00 thuis tegen Eindhoven 2