RRC 2 doet goede zaken in topper tegen Dukes 3

Het A-team moest vandaag aantreden tegen de nummer 2 uit de competitie. Na een vrij weekend -omdat Ascrum door vakantie geen team op de been kon krijgen- was het zaak om punten te pakken tegen de Dukes om de aansluiting te vinden met de top 3. Het was snel duidelijk dat het een zware wedstrijd zou worden na een blik geworpen te hebben op de warming-up van de tegenstander. Het A-team was gefocussed en fel tijdens de warming up en liet dat zien in de eerste minuten van de wedstrijd. Met veel balbezit en het maken van meters werden de eerste 15 minuten gespeeld in de helft van The Dukes.

Het was snel duidelijk dat in balbezit de Dukes gevaarlijk waren en dat werd omgezet in punten na een snelle counter over de wing. Zonder aangeraakt te worden kon hun nummer 11 de benen strekken en de bal in de hoek van het try-gebied neerdrukken. Na deze domper kon het team de rug rechten en de tegenstander onder druk houden, met als beloning dat een snel genomen penalty in hun 22 door Sebas ontvangen werd en over de lijn werd gecrashed. In de rust heerste het gevoel de bovenhand te hebben en voelde het alsof het team deze pot binnen ging halen. Tijdens een onwijs fysieke 2de helft speelde Rotterdam veel het korte spel om de ruck heen en forceerde door een goede run van Pieter nog een try, wat ons de voorsprong gaf. Na pech te hebben gehad met de conversies, viel de bal na een goede pick-and-go try van Yassin ook nog eens van de tee af en bleef de stand staan op 15-5. Een zware en mooie wedstrijd tegen een goede tegenstander. Groot compliment aan het team.

De aansluiting is gevonden en komende zondag speelt het A-Team thuis tegen Ascrum om door te stomen naar de 3de plaats.

Eindstand 15-5 (tries: Sebas, Pieter, Yassin)

Foto’s Wilco Boot