RRC Cubs uit bij de Hookers

Omdat er verleden week door blessures en vakantie geen compleet Cubs team op de been kon worden gebracht werd deze zaterdag de laatste wedstrijd van de pre-season poule indelingscyclus afgewerkt. Wat de uitkomst ook zou zijn van de wedstrijd, verschil in de toekomstige competitie indeling zou het niet veel meer uitmaken. Het ging dus om de overwinning van de dag.

Maar ook om er überhaupt te komen door de afsluiting van de A20 rijksweg. Kruip door sluip door langs de paprika kassen in het Westland. Iedereen was redelijk op tijd alhoewel de stropdas bij een aantal of in een knoop zat die alleen met vereende krachten te ontwarren was of ze hadden hem helemaal niet om. Een stropdasknoopcursus (leuk woord voor scrabble) zou geen overbodige luxe zijn.

Het meerderheid tweedejaarsteam had wat aanvullingen vanuit het meerderheid eerstejaarsteam. Een mooie mix tot gevolg. De Cubs mannen en vrouw hadden er zichtbaar zin in. De meegereisde supporters ook. Ook de supporters van de Hookers waren meer dan gezellig, sportief en gastvrij. Zelfs de voorzitter van de Hookers was de hele wedstrijd aandachtig toeschouwer. Mooi om te zien.

Stipt om 12.00 uur werd er begonnen. De ref van de dag was een bekend gezicht die prima leiding gaf. Een zeer sportieve en leuke wedstrijd ontsponde zich. De Hookers probeerden zeker in hun spel te komen maar de RRC Cubs speelden als collectief met sterk verdedigend werk en snel lijnspel. Ze waren vandaag gewoon een maatje te groot voor de Hookers. Veel tries voor RRC en eentje tegen. Die trouwens door zowel de RRC meegereisde supporters als die van de Hookers uitbundig gevierd werd.

Als we toch ook wat kritisch mogen blijven…., bij RRC kon het meelopen beter en kan er sneller worden bijgesloten. Maar vandaag ging het over het algemeen scherper en beter dan wat onze Cubs helden eerder in de wedstrijden hebben laten zien.

Nu de competitie indeling afwachten. Met naar we hopen een leuke poule indeling. De lijn van vandaag doortrekken is het devies want met enige regelmaat was het vandaag echt genieten langs de lijn.

Dinsdag weer lekker trainen en op naar de competitie indeling.

Rugby ouder(e)

Foto’s Danielle: RC The Hookers – RRC Cubs 1