RRC 3 vs RC Eindhoven 2

Met een heerlijk herfstzonnetje en een sterk team begonnen we met focus aan de warming-up. Helaas duurde deze langer dan gepland, omdat de tegenstanders te laat aankwamen uit Eindhoven. We hebben hierdoor onze focus wat laten gaan, en dat kon gelijk terug gezien worden in het spel. Teveel fouten, teveel gepraat en te weinig strakke fases. We hadden het beste van het spel in de rucks, scrums en line-outs, maar het was lastig om dit goed om te zetten in punten. Gelukkig hielpen de jonge Brabo’s goed mee door onze grote mannen elke keer flink wat meters mee te geven. Na het eerste kwart 14-0 door tries van Big Dan en Robert.

We maakten toen de fout om te denken dat de wedstrijd een makkie zou worden, en lieten de structuur nog verder los, waardoor Eindhoven druk kon gaan zetten. Gelukkig konden zij niet vaak in onze 22 komen, en na een periode in de verdediging kon EJ met een sterke run de volgende try drukken. Het begon na de kleine schrik beter te lopen, en Josh kon naast de drie eerdere conversies ook een eigen try verzilveren met nog twee punten: 28-0 en bonuspunt binnen voor het eind van de helft. Voordat we naar de verdiende donderpreek van MP over het ongestructureerde spel mochten luisteren kon Josh nog een intercept try op een presenteerblaadje geven aan Bas: 35-0 bij rust.

Helaas konden we in de tweede helft onze structuren niet beter vasthouden, waardoor Eindhoven steeds meer in onze 22 te vinden was. We konden met een goede maul Robert nog een tweede try geven, maar daarna konden we ons overwicht niet goed meer in punten vertalen. We kregen zelfs drie tries tegen, waar gelukkig geen conversies bij kwamen. Hier tussendoor had Dan nog een opleving, waarmee hij door 7 verdedigers heen liep voor zijn tweede try. Verder was het afwachten tot het laatste fluitsignaal: 49-15.

De positieve punten waren zeker aanwezig: setpieces stonden goed, en met front-foot ball waren we telkens gevaarlijk. Ook hebben we met Josh als kicker in deze klasse een groot voordeel. Maar het Derde moet wel op blijven passen met het vasthouden van de focus en het neerzetten van de structuren in het spel. Als we tegen topploegen ook zo spelen, krijgen we genadeloos op onze flikker. Als we daarentegen zo strak spelen als vorige week in Den Haag rollen we elke tegenstander op!
Volgende wedstrijd: 18 november 13:00 thuis tegen RC Sparta 1, een stevige voorwaarts-georiënteerde tegenstander die elk seizoen goed start. Geef je beschikbaarheid door via Teamers, en we zien elkaar op het veld!
Verslag: Stefan