Wederom winst voor RRC 2

Foto: Peter Klemann

De wedstrijd tegen Oemoemenoe begon in alle vroegte op het clubhuis. Nadat de mannen van het A-team allemaal hun paspoort hadden opgezocht voor de lange weg naar het exotische Zeeland (Middelburg) arriveerden wij na bijna twee uur rijden in de Zeeuwse klei. Het was een wedstrijd waar scherp op voorbereid was en het A-team bereidde zich in de koude zon voor op een taaie pot tegen de Zeeuwen. Helaas traden we aan met een ietwat uitgedunde bank door een combinatie van ziekte en andere verplichtingen.

Het A-team startte met de kick-off en onder het toeziend oog van een groot, bloedfanatiek publiek liet het team zich direct gelden. Al vrij snel werd duidelijk dat het dit keer niet het fysieke, close quarters werk van de forwards zou zijn wat de punten op het bord zou krijgen, maar het versnellende en passende werk van de backs. Na ongeveer 10 minuten werd er na een aantal sterk fases een snelle richtingsverandering toegepast en ging de bal in twee passes van de uiterst rechterhoek naar de overlap van Pieter en Ivan in de linkerhoek, waarna laatstgenoemde de score opende.

Verdedigend stond het A-team weer solide georganiseerd. Sommige tackles waren wat te hoog of waren niet positief, maar in 80% van de gevallen kwamen de Zeeuwen er ondanks hun fysieke spel niet door heen. Een beeld wat voor de gehele wedstrijd opgaat. Vervolgens was het Frank die met een perfect angle vol een pop-pass inliep en de verdediging achter zich liet en onder de palen kon drukken.

Na een periode van druk van Oemoemenoe waren het uiteindelijk ook de backs die zich door een grote tweede-rijer lieten aftroeven, overlopen werden en van tackles afgleden. Oemoemenoe kwam terug met een try.

De rest van de wedstrijd was het vrijwel alleen het A-team dat er aan te pas kwam. Dit resulteerde op een gegeven moment zelfs in twee gele kaarten voor het thuisteam. Door slordig spel en overhaaste beslissing wist Rotterdam hier geen gebruik van een 13-15 situatie te maken, maar pakte het de grip en liet niet meer los. Uiteindelijk werden er nog, op vergelijkbare wijze als hier voor, door drie backs gescoord. Lex, Mark en Gijs wisten allemaal zichzelf in het try-gebied te krijgen en mede dankzij de conversies van Josh en Heini was de uiteindelijke score 5 – 29. Een geweldig resultaat en goede stap naar het behalen van het doel: top 3 na de eerste helft van het seizoen.

Man of the Match: Frank ‘Mooiboy’ van der Laars

DotD: Sebas ‘Greasy Hands’ Garland