Gebrek aan discipline nekt RRC 1

Laten we positief beginnen met het feit dat het een aantrekkelijke pot was vandaag in Amsterdam tegen AAC en dat Rotterdam maar liefst 5 tries wist te drukken. Toch was dit helaas niet genoeg voor de winst aangezien AAC er 7 wist te scoren waarvan minstens twee, veel te makkelijk werden weggegeven door Rotterdam.

Met 47 gemiste tackles, meer dan 60% van onze line-outs verliezen en ook menig maal in de eigen scrum de bal kwijtraken is het zo goed als onmogelijk om een wedstrijd te winnen van een min of meer gelijkwaardige tegenstander. Tel daar de twee Rotterdamse gele kaarten bij op, waardoor de tegenstander een kwart van de wedstrijd een numeriek overwicht had en de nederlaag is wel verklaard.

Captain Tristan verwoorde het uitstekend na de wedstrijd door op te merken “dat wij het elke wedstrijd weer voor elkaar krijgen om de scheidsrechter dermate te irriteren dat we de beste man in ieder geval niet aan onze kant krijgen, in tegendeel zelfs”.

Discipline en concentratie dat is wat er vaak aan ontbreekt in onze wedstrijden dit seizoen. Talent in overvloed en werklust voldoende, daar is geen discussie over maar aan bovengenoemde zaken moet de aankomende tijd hard gewerkt worden want anders wordt het een heel frustrerend seizoen ben ik bang.

Eindstand AAC 1 – RRC 1: 43-27 (tries: Tom, Finn (2x), Lars (2x) / Conversie: Tim)

Niet heel veel foto’s deze keer wegens invallende duisternis en gevoelloze vingers. Met dank aan Menzo en Jordi voor het overnemen van de camera in de 2e helft.