RRC 1 strijdend ten onder tegen koploper

Zonder Funk, Tim, Daan, Jasper, Danny, Lars, Tom, Jordi, Allard en Rik die wegens blessures, schorsingen en andere omstandigheden afwezig waren begon ons eerste team behoorlijk verzwakt aan de loodzware wedstrijd tegen de Hookers, de nog ongeslagen koploper die vorige week nog de vloer aanveegde met de nummer 2 Eemland.

De hoop op een goede afloop was vooraf dan ook niet bijzonder hoog maar wat de overgebleven spelers lieten zien vandaag was hoopvol en hartverwarmend. Er was passie en strijd te zien en RRC speelde een van de betere wedstrijden van het seizoen. De scrum stond als een huis en ook de line-out liep prima en ondanks de wedstrijd verdiend werd verloren en er in de tweede helft een aantal tries te makkelijk werd weggegeven, geeft dit wel hoop voor de rest van het seizoen.

Helaas liep de score in de laatste 10 minuten (mede door het feit dat de Hookers veel meer wisselspelers hadden) enigszins geflatteerd op maar dat deed niets af aan het positieve gevoel dat iedereen aan Rotterdamse zijde had na deze wedstrijd.

Volgende week de laatste wedstrijd van 2018 in en tegen Utrecht en hopelijk is een aantal van de vandaag afwezige spelers na in de winterstop weer inzetbaar.

Eindstand RRC 1 – RC The Hookers 1: 10-43 (tries: Bob en Ivar)