Cubs thuis tegen Gouda en uit tegen HRC

Nieuwe rondes nieuwe kansen. De team verdeling was weer gemaakt. Twee RRC Cubs teams zijn begonnen aan de tweede competitie fase. Het hoofdzakelijk tweede jaars Cubs team was in dezelfde poule gebleven en won overtuigend van Gouda. Ik heb deze wedstrijd niet gezien maar de score was overtuigend in het voordeel van de RRC Cubs. Dus zal wel goed zijn gegaan.

De hoofdzakelijk eerste jaars Cubs waren gepromoveerd en kregen gelijk, vanuit de hogere poule indeling, te maken met HRC Cubs 2 die door de bredere selectie duidelijk een stapje hoger zaten. Het was eenzijdig qua score verloop en niets was af te dwingen op deze niet gewonnen wedstrijd door RRC. Het weer was goed, ref uitstekend, meegereisde supporters hadden er zin in, maar behalve een verassende actie van de scrum half, heeft RRC de try line van HRC niet gezien.

Onder druk in de lijn de derde en/of vierde pass verzorgen liep wederom niet. Het tackelen is bij te veel spelers nog steeds lastig. Tel daarbij op dat de verdedigingslinie mede door een tijdens de wedstrijd opgelopen blessure (waar geen wissel voor was) teveel moest belopen en voilà, het recept voor een minder resultaat is daar.

Wat bewonderingswaardig is, was het feit dat er ondanks de uitzichtloze score er niet werd opgegeven. Er werd gerugbyd en er werd geknokt. De RRC Cubs bleven gemotiveerd om voor die ene tegen try te gaan. Helaas zonder resultaat. Het gaat er nu om, om weer op te richten voor de volgende wedstrijd. HRC was duidelijk te sterk. Vraag is hoe het zit met de andere teams van de poule. Hebben we gelijk de zwaarste tegenstander al gehad of lopen er meer van dit kaliber in de rondte. Deze vraag zal de komende periode worden beantwoord.

Trouwens de veelbesproken regel dat bij winst onze cubs mannen en vrouwen het dan hebben gedaan en dat bij verlies de coach het heeft gedaan, wil ik in deze wedstrijd even terzijde schuiven. Want zoals onze mannen en dames positief bleven was onze coach van de dag Ferry dit ook. Dat was al een opgave op zich om te blijven doen. Jammer genoeg hoefde hij alleen de RRC verdedigende helft van het veld te belopen.

Rugby ouder(e)

Foto’s Danielle: RRC Cubs1 – RFC Gouda