RRC 1 niet bij de les

De bal telkens weggeven aan de tegenstander is natuurlijk heel sympathiek maar wedstrijden win je er niet mee. Als er nou één keer de kans was om punten te pakken tegen een hoog geklasseerd team dan was dat vandaag wel maar onze mannen van RRC 1 lieten dat helaas na. Bedroevend waren de statistieken wat betreft de set pieces en daarmee is de enigszins onnodige nederlaag voor een groot deel verklaard.

De wedstrijd begon best goed met een vroege try van Tristan maar hierna werd het toch allemaal een beetje minder. URC, dat met een hoop zware jongens richting Rotterdam was getogen voor de wedstrijd die oorspronkelijk in Utrecht zou worden gespeeld maar werd omgedraaid wegens afgekeurde velden in de Domstad, maakte ook prima gebruik van het verschil in kilo’s tussen beide teams en Rotterdam ging daar teveel in mee in plaats van onze snelle mannen wat meer in stelling proberen te brengen.

De echte wil om te winnen leek vandaag te ontbreken en met een paar spelers die hun dag niet hadden, de vele gemiste tackles en veel te veel verloren line-outs, was het langs te kant een beetje hopen tegen beter weten in.

Nu een paar weken zeer welkome rust en hopelijk kunnen we na de winterstop een aantal belangrijke spelers terug op het veld verwelkomen om het tweede deel van de competitie, elke week de vloer aan te vegen met onze tegenstanders.

Alvast fijne feestdagen toegewenst aan alle spelers, trainers, staff en supporters.

Eindstand URC 1 – RRC 1: 22-13 (try: Tristan, Penalties: Tim 2 x, Conversie: Tim)

Foto’s René Ladenius