RRC Cubs 1 tegen RC DIOK

Het hoofdzakelijk tweede jaars cubs team trad op deze winterse zaterdag aan tegen RC DIOK uit Leiden. Noorderwind met temperaturen net boven nul, dus net als de paarden met de kont in de wind langs de lijn gestaan. Het valt niet mee om supporter te zijn.

Daar het kunstgrasveld zich echter helemaal niets van deze barre omstandigheden aantrekt, kon er lekker gerugby-ed worden. De wedstrijd begon wel ietsje later omdat ons aller RRC clubstucadoor Olaf in alle jaren dat hij bij de club is, met welk weer dan ook, schijnbaar nog steeds een hekel heeft aan het eindsignaal. Dus de benji’s speelden vrolijk tot en met de laatste toegewezen seconde door. Leuk om te zien.

Deze kleine vertraging gaf wel een klein effect op de spanningsboog want na een snelle openingstry door RRC leek het even wat weg te zakken. Maar gelukkig ook weer snel herpakt. Einduitslag veel tries voor RRC en een try, tijdens het spanningsboog weg trekkertje, tegen.

DIOK speelde zeker niet slecht, zeer sportief met enthousiaste coaching en het was zeker ook niet zo maar een walk over. Er is hard gewerkt door RRC om de overwinning te behalen. De Cubs waren scherp en af en toe ietsje te scherp wat een paar keer een voorwaartse passing gaf. De kou had ook wat vat op de vingers want het vangen kon in het begin van de wedstrijd beter. Maar dat waren de schoonheidsfoutjes. Want op inzet en mentaliteit was het voor iedereen een meer dan dikke voldoende. Ook de ref van de dag, die was meegereisd uit Leiden, floot analoog aan de kwaliteit van de spelers. Dus prima allemaal.

De voorwaartsen van RRC waren sterk. Met regelmatige steals. De lijn was snel, heel snel, als palingen in een emmertje snot, zo kon als commentaar langs de lijn worden opgetekend. DIOK deed zeker zijn best en bleef proberen maar kon vandaag geen goed antwoord op het spel van RRC vinden.

Warm van binnen over het vertoonde spel en geleverde inspanningen van onze Cubs helden maar vanaf de navel naar beneden verder in het geheel gender neutraal bevroren, werd door welhaast iedereen weer snel in de auto naar de kachel gestapt. Op naar de dinsdag training om de stijgende lijn van het vertoonde spel verder uit te bouwen.

Tijdens het schrijven van dit verslagje was er trouwens nog geen informatie bekend over het hoofdzakelijk eerste jaars cubs team uit naar Etten Leur. Maar in de overtuiging dat die ook naar hun kunnen met inzet hebben gespeeld sluit ik met deze positieve gedachte af.

Sprry voir dee efetuele tiepvouten mar dee finkerrs waeren nogh befrore.

Rugby ouder(e)

Foto’s Danielle: RRC Cubs1 – RC DIOK