RRC mixed Cubs team oefenwedstrijd RC Amstelveen

Analoog aan Inge van de bardienst, hallo hier is uw schrijvende rugby ouder(e). En voor de niet aanwezigen afgelopen zaterdag een mooi en gezond 2019 toegewenst. Dat scheelt dan weer wat zoen en knuffelwerk bij de nieuwjaarsreceptie.

De Cubs van RRC hadden wel wat getraind tussen de afgelopen feestdagen periode door en er was vandaag op het verder geheel lege terrein een oefenwedstrijd georganiseerd tegen de rugby vrienden uit Amstelveen. Een op voorhand bekend sterk team dat in de Cup poule haar competitie draait. De Cubs van RRC waren van dit feit op de hoogte en het leek erop dat dit bij een aantal spelers wat verlammend werkte.

Dat is jammer want bij dit soort oefenwedstrijden is de winst of verlies minder belangrijk, maar juist bedoeld om te experimenteren. Een van de coaches van de dag (ons aller Ferry) had dat wel goed begrepen want hij had per ongeluk (dat dan weer wel) besloten om het deze wedstrijd een keer zonder opstellingsbord te proberen. Door een oplopend aantal geblesseerden gedurende de wedstrijd had hij het wel steeds minder druk met de wissels.

Fouten maken mag tijdens dit soort wedstrijden. Niet te vaak natuurlijk maar proberen mag en kan. Maar dan wel inzet en karakter tonen. Dat er dan van tackles wordt weggelopen past niet. Hoe groot de tegenstander ook is. En helaas voor RRC waren ze ook groot. Dat er dan op een gegeven moment meer eerste jaars dan tweedejaars in het team stonden is ook niet erg als de lijn maar wordt gehouden en er gespiegeld opgesteld in het veld wordt gestaan. Hou je eigen man in de gaten lijkt dan wel wat makkelijk vanuit de uit de wind staande dug out, (ook wel tijdelijk omgedoopt tot de oudere wat kalende mannen bank) maar in het veld schijnbaar wat lastiger.

Soit. RC Amstelveen was in ieder geval vandaag te sterk. RRC wist in het eerste en laatste kwart wel een try te drukken maar er had met wat meer felheid meer in gezeten. Want de lijn speelde bij vlagen snel en er waren best wat meer mogelijkheden als de extra stap gezet zou zijn en/of de ruimte meer gezocht zou worden. Het was echter wat tam allemaal.

Het leerproces gaat in ieder geval vrolijk door. Deze verlies partij gewoon nemen als leer moment om de smaak van het overwinnen weer meer te waarderen. Dat zou moeten motiveren.

Tot dinsdag bij de reguliere training en op naar de competitie wedstrijden.

Rugby ouder(e).