Samenwerking met Sportmedisch Centrum Nieuw Rotterdams Peil officieel ondertekend.

Afgelopen zondag ondertekende onze voorzitter Robert-Jan van Dijk en eigenaar Gert-Jan van Hattem van Nieuw Rotterdams Peil de samenwerkingsovereenkomst tussen RRC en het sportmedisch centrum. In de try-out van november verwezen we al hiernaar maar met deze ondertekening is de samenwerking officieel. Nieuw Rotterdams Peil is gevestigd in het stadion van voetbalclub Sparta Rotterdam en heeft ruime ervaring met sport(blessures).

Het eerste wordt al enkele weken ondersteund bij wedstrijden door fysiotherapeute Charlene Varekamp maar de samenwerking is breder.

Zo zullen alle CJC spelers op de praktijk gescreend worden op risicofactoren voor het ontstaan van blessures met als doel deze blessures te voorkomen. Hiermee hopen we ernstige blessures te kunnen voorkomen zodat dit de ontwikkeling van onze spelers niet in de weg staat.

Daarnaast zullen we twee informatie avonden organiseren die zullen gaan over het herkennen en handelen bij de meest voorkomende blessures binnen rugby. We beginnen met hersenschuddingen en hoofdletsels.

En natuurlijk kan iedereen zijn of haar blessure laten behandelen op de praktijk van SMC Nieuw Rotterdams Peil.

We zijn blij met deze nieuwe partner en hopen de samenwerking langdurig voort te zetten en uit te breiden waar mogelijk.