RRC Cubs1 vs RC Oemoemenoe

Koud maar op een zonovergoten veld in Middelburg speelden onze RRC Cubs een pittige pot tegen RC Oemoemenoe.

Van te voren wisten de jongens gezien de competitie-uitslagen en ervaringen van eerdere battles dat hier werk verzet diende te worden. Als ik kijk naar hoe onze jongens (and girl) samenwerkten en probeerden deze geduchte tegenstander te verslaan mogen we trots zijn op de vechtlust van ons team.

Een verloren match qua cijfers (27 tegen 44) maar wat hebben we als toeschouwers genoten van deze sportieve wedstrijd. De emoties liepen hoog op in het publiek maar we hadden te maken met een vriendelijke en gastvrije achterban van de Zeeuwse rugbyclub.

Ik denk dat we deze wedstrijd juist kunnen gebruiken om lering uit te trekken om zo het niveau te liften. Sneller oplopen, positiespel, gerichter passen ,tackles, enz. Dat zijn de skills waar ongetwijfeld op getraind  zal gaan worden. Uiteraard graag een beetje snel want ondanks dat wij naar een prachtige spannende wedstrijd hebben gekeken willen we volgende keer ons mannetje staan en dan hopelijk tekenen voor de winst.

Verloren maar tot het einde gestreden mag ik zeggen dat ik trots ben op wat dit team vandaag neergezet heeft.

Een TROTSE rugbymoeder