RRC Cubs vs HRC Cubs

Mede door het er goed bijliggende kunstgrasveld en een tegenstander van de dag die ook graag wilde spelen, werd er in deze verder rugby loze week door een beetje kou en een beetje sneeuw (waar ging het over) gelukkig afgekickt op de herentijd van 12.30u.

Deze tijd beviel prima, zo bleek, want iedereen kwam uitgeslapen en fris aan de start. Zelfs bij de oudere harde kern van toeschouwers geen wallen onder de ogen gezien. Iedereen leek opeens jaren jonger. Of dat mede de oorzaak was dat iedereen lekker dicht langs de lijn en in de dug out bij elkaar zat, is vooralsnog onduidelijk maar koud was het opeens niet meer.

De koploper HRC van de poule was in volle sterkte naar RRC afgereisd, met uitzondering van Sjef (de scrum half van dit team) die langdurig geblesseerd is. Vanuit RRC veel sterkte kerel.

Het meerderheid eerste jaar RRC Cubs team had helaas met wat blessures en afzeggingen te maken maar omdat het andere RRC Cubs team was afgezegd kon er wat worden aangevuld zodat er zelfs wissels waren. Een en al luxe derhalve.

Het werd zonder meer een erg leuke en sportieve wedstrijd die uitmuntend door de ref van de dag werd geleid. De scooter van de ref had dus na de wedstrijd geen lekke banden. De in het nadeel van RRC uitgevallen eindstand deed daar verder niets van af.

Integendeel, de RRC Cubs kwamen met een glimlach van het veld omdat ze wisten dat ze alles hadden gegeven, inzet en karakter hebben getoond en bij vlagen zeer goed spel hebben laten zien. Ze zíjn ook altijd voor de try gegaan en hebben het HRC lastig gemaakt. Heel lastig. Het was voor HRC geen walk in het Zuiderpark. De tegen tries bij HRC zijn in deze wedstrijd welhaast verdubbeld. HRC was echter als collectief beter. Twee steals en twee onoplettendheden maakten het verschil in de wedstrijd.

De bij velen onbekende schrijver van de verslagen dit seizoen 🙂  is daarom meer dan tevreden snel naar huis gereden. Wel met tijdstress, want door de latere aanvangstijd was er minder tijd om dit verslag tijdig op de dag zelf aan te leveren. Het vorderen van de leeftijd tast namelijk het geheugen wat aan en dit gekoppeld aan het vasthouden van het euforische momentum, helaas feiten die het schrijven van een verslag een dag later aanzienlijk moeilijker maakt.

Tot dinsdag.

Een rugby ouder(e)