RRC Cubs – The Dukes Cubs

Ik waarschuw alvast, het onderstaand verslag is nagenoeg kritiekloos. Dus als er al azijnplassers handenwrijvend begonnen zijn met lezen, kunnen ze na deze zin al afhaken.
Het weer was namelijk echt helemaal fantastisch, de tegenstander van vandaag speelde goed en zeer sportief, de door een misverstand zelfstandig aangewezen “vrijwilige” ref van de dag, ons aller Richard, heb ik helaas niet op voor RRC gunstige partijdigheid kunnen betrappen, (dus strak gefloten) en last but certainly not least, onze Cubs hadden er zin in.

Een week voor het omdopen naar Oeteldonk waren the Dukes naar RRC afgereisd en mooi op tijd aanwezig. Ze zullen net zoals de andere aanwezigen blij verrast zijn geweest door de enorme ruimte om over vier parkeerplekken heen te kunnen parkeren. Tenminste als de auto lang genoeg was. Het was ook een vriendschappelijke wedstrijd en de vriendelijke buren van de ronde bal stonden schijnbaar en masse al met vakantie op een of andere berg. Mogen ze vaker doen. Het was op deze manier namelijk wel heel relaxed aankomen.

De warming up werd scherp ingezet door RRC. Veel nadruk nog even in het aansluiten bij de rucks. In de wedstrijden wordt dit nog weleens vergeten. Maar in deze wedstrijd niet. RRC was vanaf het begin zo scherp als een scheermes. Passing was goed en het plezier in dit voor de dag eerste en tweedejaars combinatie team zeer aanwezig. Men gunde elkaar de bal. Men nam het ook voor elkaar op. Veel sportieve strijd. Mooi spel gezien inclusief (maar niet gelimiteerd tot) technisch goed uitgevoerde aanvallende acties. Verdedigend stond het vandaag ook goed. Paar try saving tackles, maar ook aanvallende off loads. Prachtig om te zien.

RRC Cubs sloot de wedstrijd dan ook met groot verschil winnend af en deed de hoop verder opgloeien dat het op het veld staande pensioenplan van de ouders inderdaad toch nog ergens waarde gaat krijgen.

Het weer was wel even wennen want met de R in de maand is de lange onderbroek en thermoshirt vaste prik, maar door de warmte werd dit welhaast vacuum getrokken. Was nog een hele klus en worsteling om thuis eruit te komen, maar ook om na het uittrekken weer wat vleeskleurigs te ontdekken. Had gewoon een zonnebril nodig met al dat reflecterende wit. Op deze manier zou er zelfs ongesminked volgende week naar Oeteldonk kunnen worden afgereisd. Garantie voor aandacht, maar dan wel uit medelijden van al dat wel of niet verkleed vrouwelijk hulpverlenend personeel.

Deze week ondanks de vakantie gewoon weer lekker trainen, volgend weekend wederom een vriendschappelijke pot waarbij, als het niveau van vandaag wederom wordt gehaald, al reikhalzend naar wordt uitgekeken. Nog 7 nachtjes slapen.
Rugby ouder(e)