Update Vernieuwbouw

Het is een tijdje stil geweest rondom de vernieuwbouw. Tijdens de laatste Ledenvergadering was het al duidelijk dat we voor een aantal subsidies wachtten op definitieve toezeggingen voordat de begroting rond was. Wat dat betreft is er goed nieuws!

Zowel vanuit de Rijksoverheid als vanuit de gemeente Rotterdam hebben we definitieve toezeggingen gekregen voor de belangrijkste subsidies. Het wachten is op de definitieve toekenning van de laatste subsidie vanuit de gemeente. Ook hebben we met de gemeente overeenstemming bereikt over de beoogde lening vanuit de gemeente. Een kleine meevaller, want de rente die de gemeente hanteert is lager dan waarmee we hadden gerekend. Op de foto is het heugelijke moment van ondertekening van de overeenkomst vastgelegd.

Dat betekent dat de begroting nu echt bijna rond is en dat we kunnen gaan starten met de bouw.

Deel 1 is zelfs al van start; van de te behouden bebouwing wordt de dakbedekking vervangen en, ter verbetering van het binnenklimaat en reductie van energieverbruik, wordt een isolatiepakket aangebracht.

Aan de kostenkant hebben we wel te kampen met een tegenvaller. Door de aanhoudende prijsstijgingen van de bouwmaterialen moeten we een keuze maken in het ontwerp. De opties die op tafel liggen:

• We bouwen een tribune minder (tenzij we daar een sponsor voor weten te vinden, die natuurlijk zijn naam voor eeuwig hieraan mag verbinden!!)
  • Eén van de kleedkamers wordt onafgewerkt opgeleverd en we laten de zijkanten onder twee tribunes open waardoor deze niet gebruikt kunnen worden voor materiaalopslag.

Door te kiezen voor een van deze opties is de begroting rond en kunnen we opdracht verstrekken aan de aannemer.

De definitieve keuze voor de opties willen we door de leden laten nemen op een ingelaste Bijzondere Ledenvergadering. Tijdens deze vergadering zullen we ook officieel goedkeuring vragen om te mogen starten met het bouwen en daarmee de laatste financiële verplichtingen aan te mogen gaan.

Deze ledenvergadering zal gehouden worden op donderdag 29 augustus om 19:30 bij RRC, je ontvangt hiervoor nog een uitnodiging.
De planning na de ledenvergadering is als volgt:

1e kwartaal 2020 > Start Bouw
1 september 2020 > Opleveren clubhuis

We zien je graag terug op de BLV zodat we daarna weer de volgende stap kunnen maken.

Met sportieve groet

Het bestuur.