RRC 1 knokt zich langs WRC Te Werve

Tristan op weg naar de 4e try voor Rotterdam

In wat af en toe een veldslag leek, wist ons eerste team vandaag de tweede overwinning van het seizoen binnen te slepen. Het was slordig en zeker niet mooi maar lelijke overwinningen leveren ook punten op en deze zijn broodnodig om te stijgen op de ranglijst. Rotterdam was vooral sterk in de scrums en line-outs maar het lukte maar weinig om de bal de de lijn in te krijgen waardoor het te lang duurde voordat de wedstrijd uiteindelijk definitief in het slot werd gegooid. Smetje op het geheel waren de twee rode kaarten vlak voor tijd na een opstoot(je) in de Rotterdamse 22. Netjes verdeeld over beide ploegen, dat dan weer wel maar het levert onze loose head Jordi waarschijnlijk een paar wedstrijden schorsing op helaas. Gezien het feit dat we al niet dik in de props zitten is dat geen goed nieuws.

RRC 2 wist in een spannende wedstrijd knap te winnen van het eveneens hoog geplaatste ‘t Gooi (10-6) en ook ons 3e team kwam met een overwinning (12-22) thuis uit Leiden. Helaas gingen onze dames vandaag strijdend ten onder in Eindhoven.

Eindstand RRC 1 – WRC Te Werve 1: 28-15
(tries:  Marcel 2x, Ben en Tristan / Conversies: Collin 4x)

Foto’s René Ladenius