Corona en de RRC

Beste RRC-er,

Er komen bij ons vragen binnen over het Corona virus van bezorgde ouders en spelers. Als club volgen wij de richtlijnen van Rugby Nederland en het RIVM. Rugby Nederland houdt de clubs op de hoogte als er extra maatregelen genomen moeten worden, RRC zal de maatregelen dan ook opvolgen. Voor nu geldt dat de gebruikelijke hygiëne maatregelen worden toegepast die gelden bij het voorkomen van alle virussen zoals de griep en verkoudheid:

-Was je handen regelmatig
-Hoest en nies in de binnenkant van je elleboog
-Gebruik papieren zakdoekjes
-Geen handen schudden
-Gebruik je eigen waterbidon om tijdens de training uit te drinken en deel
deze niet met anderen

Voor de provincie Noord Brabant heeft het RIVM het advies gegeven aan personen met ziekteverschijnselen om niet te gaan werken of evenementen te bezoeken. Er is geen afgelasting van sportevenementen geadviseerd en op dit moment zijn er geen extra maatregelen nodig en vinden alle rugbyactiviteiten gewoon doorgang. Op de website van het RIVM wordt informatie continue bijgewerkt over alle
ontwikkelingen: www.rivm.nl/coronavirus/covid-19 .

Zodra er vanuit het RIVM en Rugby Nederland maatregelen genomen moeten worden zal dit via de wedstrijdsecretaris aan de teammanagers gecommuniceerd worden. Is bij jou het virus vastgesteld, meld dit dan zo snel mogelijk aan je teammanager. Dit is belangrijk omdat we dan zo snel mogelijk maatregelen kunnen nemen.

Met sportieve groet

Bestuur RRC