Start trainingen RRC-Jeugd

Beste RRC’er,

Afgelopen week meldden wij jullie dat door de Coronacrisis er een abrupt einde is gekomen aan het rugbyseizoen en er geen activiteiten meer op RRC konden plaatsvinden.
Dezelfde avond meldde onze minister-president  Mark Rutte dat de jeugd gelukkig toch weer mag sporten na 28 april. We zijn gelijk met de TC aan de slag gegaan om deze versoepeling uit te werken en weer rugby-aanbod neer te zetten. Dit resulteert dat de GTBM en CJC onder bepaalde voorwaarden weer gaan starten. Helaas moeten de senioren nog even thuis aan hun fitheid en skills werken.

We vragen aan een ieder om zich strikt aan deze voorwaarden te houden, alleen op deze manier is rugby namelijk mogelijk onder deze vreemde omstandigheden. Voorlopig zal het helaas nog niet als vanouds zijn.
Voor iedereen geldt dat het clubhuis en de kleedkamers gesloten blijven, dus ook kan er van de toiletten geen gebruik gemaakt worden. Ook mogen de ouders niet langs het veld staan, dus de kinderen mogen alleen afgezet worden op de parkeerplaats en van de ouders vragen we om ze na de training weer op te halen en niet op de parkeerplaats te blijven wachten.
In de onderstaande tabel staat weergegeven hoe we de precieze maatregelen vormgeven.

Kaders sport jeugd tm 12 jaar (GTBM) Kaders sport jeugd 12-18 jaar (CJC)
Turven, Benjamins en Mini’s starten vanaf maandag 4 mei 2020 Start training: 18:30
Einde training: 19:30
  Guppen trainen voorlopig nog niet
Cubs, Junioren en Colts starten vanaf donderdag 30 april 2020 Trainingstijden: Cubs: 18:30-19:30 Junioren: 19:00-20:00
Colts: 19:30-20:30

Geen 1.5 meter restricties Minimaal 1.5 meter afstand is verplicht
Geen wedstrijden buiten de club (wel onderling) Geen onderlinge wedstrijden.
Geen ouders toegestaan Geen ouders toegestaan
Thuis douchen Thuis douchen
Clubhuis en kleedkamers zijn gesloten. Clubhuis en kleedkamers zijn gesloten.
Spelers nemen een eigen gevulde bidon mee   Spelers nemen een eigen gevulde bidon mee
Rollen tijdens trainingen en onderlinge potjes Rollen tijdens trainingen en onderlinge potjes
Spelers Spelers
Was thuis voor- en achteraf je handen, tijdens het sporten geen restricties, 1.5 meter afstand trainer. Was thuis voor- en achteraf je handen, tijdens het sporten 1.5 meter afstand trainer en andere spelers.
Spelers nemen een eigen gevulde bidon water mee. Spelers nemen een eigen gevulde bidon water mee.
Voor de training op Teamer aanmelden. Voor de training op Teamer aanmelden
Je bent maximaal 10 minuten voor de training aanwezig. Je bent maximaal 10 minuten voor de training aanwezig.
  Je volgt de looproute naar en van het veld zoals in de bijlage aangegeven.
Trainers Trainers
Was thuis voor- en achteraf je handen, tijdens de training 1.5 meter afstand van de spelers Was thuis voor- en achteraf je handen, tijdens de training 1.5 meter afstand van de spelers
Elke 20 minuten een schone bal gebruiken Elke 20 minuten een schone bal gebruiken.
Ouders Ouders
Geen ouders op de club, kinderen worden afgezet. Ouders blijven ook niet hangen op de parkeerplaats. Ouders komen kinderen na de training weer ophalen, ouders komen hierbij niet het terrein op. Geen ouders op de club, Kinderen komen zoveel mogelijk zelf op de fiets of lopend, alleen bij grote afstand mogen kinderen worden gebracht.
Coördinatoren/teammanagers Coördinatoren/teammanagers
Was thuis voor en achteraf je handen, houd 1.5 meter afstand van de spelers en trainers Was thuis voor en achteraf je handen, houd 1.5 meter afstand van de spelers en trainers

In de bijlage staan alle maatregelen voor spelers en ouders nog eens op een rijtje, dit zijn de maatregelen vanuit Rugby Nederland die wij als club hanteren.
Per training hebben wij ook een corona-coördinator aangewezen die erop toeziet dat de maatregelen gehanteerd worden. Tot en met 21 mei is de indeling daarvoor als volgt

Maandag en woensdag 4, 6, 11, 13, 18 en 20 mei: Rowan van Wely
Donderdag 30 april, 7, 14 en 21 mei: Cor Nicolai
Dinsdag 5 en 19 mei: Mark van der Voort
Dinsdag 12 mei: Robert-Jan van Dijk.

Vooralsnog wordt er alleen getraind op de normale trainingsdagen. In het weekend zullen er nog geen activiteiten zijn.

Daarnaast heeft Mark Rutte aangegeven dat ook niet-leden de mogelijkheid moeten hebben om met de verenigingen mee te trainen. Voor RRC is dat een mooie kans om ons te profileren als mooie club, uiteraard was iedereen al welkom bij ons en in deze situatie nog meer. Neem daarom vooral je buurjongen en meisje of een klasgenoot mee en laat ze kennis maken met onze fantastische sport. Meld wel vooraf bij je trainer als je iemand meeneemt!
Ook zijn we aan het kijken hoe en in welke vorm de trainingen tijdens de zomer door kunnen gaan, daarover zal in de komende weken meer duidelijk worden.

Als laatste willen we aangeven dat de komende periode niet zal zijn zoals we gewend zijn, vooral bij de CJC zullen de trainingen anders gaan dan normaal gesproken. We vragen daarom aan alle spelers en ouders om de maatregelen te respecteren. Bij het overtreden van de maatregelen kan de gemeente onze activiteiten per direct stoppen en kunnen we hoge boetes krijgen, ook kan er op de parkeerplaats gecontroleerd worden en kunnen er boetes uitgedeeld worden aan ouders die zich niet aan de 1,5 meter afstand houden. Respect is onze belangrijkste kernwaarde en in deze situatie kunnen we dat meer dan ooit laten zien waarom dat is!

Met sportieve groet

Robert-Jan van Dijk,