Met elkaar gaat het ons lukken

19 maart jl. is de omgevingsvergunning onherroepelijk verkregen. Naast dit goede nieuws betekent dit ook dat weer nieuwe stappen en voorwaarden uitgezocht moest worden. Via deze nieuwsbrief informeren wij jullie over wat er sindsdien is gebeurd en wanneer de bouw hopelijk van start gaat.

Brandmeldinstallatie

In de omgevingsvergunning was als voorwaarde gesteld dat er een brandmeldinstallatie in het nieuwe club(t)huis moest komen.  Dit zou ca. € 12.000 extra kosten. Gelukkig hebben we kunnen aantonen dat dit conform wet- en regelgeving dit niet nodig is. Deze voorwaarde is daarom uit de omgevingsvoorwaarde gehaald.

Bodemonderzoek

Ondanks dat er een historisch bodemonderzoek voor deze locatie is gedaan, moet een het bodemonderzoek geactualiseerd worden voordat er werkzaamheden gaan plaatsvinden. Het bodemonderzoek is twee weken geleden uitgevoerd. Het grondwateronderzoek is nog gaande. Op de locatie is dat zichtbaar doordat er tussen het clubhuis en het hoofdveld een blauwe plastic buis uit de grond steekt. De resultaten van het onderzoek volgen binnen ca. 3 weken.

Sloopmelding geaccepteerd!

Onlangs is de sloopmelding gedaan en deze is door gemeente Rotterdam geaccepteerd. Om de sloopmelding te kunnen doen moest een asbestinventarisatie (geen asbest) ingediend worden, hoeveelheid en type te slopen materiaal e.d.

Financieel

We zetten momenteel de laatste stappen  ten aanzien van de financiering en de bouwkosten. Dit is nodig omdat we een 100% sluitende begroting moeten hebben voordat we de verplichtingen aan kunnen gaan. Dit kost heel veel tijd. Door de langere ontwerp- en proceduretijd hebben gehad, (met de noodzakelijke aanpassingen), zijn ondertussen bouwkosten gestegen. Ook moeten we voorkomen dat sommige fondsen en subsidies verlopen. De subsidies hebben we al zeker kunnen stellen, in de bouwkosten is een concessie gedaan en aan het zekerstellen van alle fondsen wordt gewerkt.

Ook zijn we nog in gesprek met een aantal partijen (die al meewerken aan de realisatie van het nieuwe club(t)huis) of zij een financiële tegemoetkoming willen doen. Alleen met elkaar maken we het mogelijk!