Colts rugby team RRC United gestart.

Rugbyclub Delft, The Hookers uit Hoek van Holland en de Rotterdamse rugbyclub  hebben gisteren bij rugbyclub Hermes de eerste training van het nieuwe team afgewerkt onder de bezielende leiding van trainers Gareth, Christiaan en Arno. De belangstelling was groot. Meer dan dertig Colts, de oudste jeugdcategorie, en vele andere belangstellenden stonden enthousiast op en langs het veld. Ze waren getuige van spelers die lieten zien hoe leuk samenwerking op het rugbyveld kan zijn.

Het initiatief is door de drie clubs genomen om een betere én veiligere speelomgeving te creëren voor spelers. Bij de Colts is het krachtsverschil en de uitstroom van spelers te groot gebleken de afgelopen jaren. Door spelers van gelijke niveaus met elkaar te laten trainen en spelen, willen de clubs bewijzen dat de voornoemde problematiek bestreden kan worden. Alle spelers (niet alleen de betere) hebben profijt van de samenwerking, want juist de beginnende en recreatieve spelers hebben profijt van een betere én veiligere indeling.

Veiligheid van rugby spelers staat hoog op de agenda van zowel World Rugby als Rugby Nederland. In Nederland wil de rugbybond een voortrekkersrol nemen en de verantwoordelijk dragen voor de gezondheid van rugby spelers. De term die gebruikt wordt is ‘Player Welfare’. Player Welfare bevordert het welzijn van de rugbysport en in het bijzonder de spelers.

Onder het welzijn van spelers verstaat men:
 •   Uitdragen van de kernwaarden van rugby
 •   Bevorderen van de fysieke en mentale gesteldheid

De drie samenwerkende clubs onderschrijven de ontwikkeling en voeren deze actief uit. De komende weken zal verder getraind worden om te komen tot een goede en evenwichtige selectie en klaar te zijn voor het komende seizoen dat gelukkig niet al te lang meer op zich laat wachten. Voor de cluster teams zullen bij aanvang van het nieuwe seizoen diverse activiteiten georganiseerd worden om de spelvreugde en gezelligheid te bevorderen