Rotterdamse Rugby Club start samenwerking met Crossfit Lansingerland

Woensdag 1 juli, is er een start gemaakt met trainingen bij Crossfit Lansingerland. Selectiespelers krijgen de mogelijkheid om bij Crossfit Lansingerland te werken aan kracht en conditie buiten de reguliere trainingen om. Wij verwachten hiermee het aantal blessures te verminderen, daarnaast zijn kracht en conditie basisvoorwaarden om rugby op niveau te spelen.

De 1e sessie was er een van kennismaken. Ruim 10 spelers werden getest op specifieke onderdelen en dat viel nog niet mee. Blijkbaar is verplicht thuiszitten in verband met Corona niet voor iedereen even goed. De komende weken wordt er toegewerkt naar echte trainingssessies. Spelers krijgen gepersonaliseerde trainingsschema’s die ze onder deskundige begeleiding moeten afwerken. Dit zal een welkome aanvulling voor de spelers zijn nu conditie en kracht eigen verantwoordelijkheid is geworden.

Als Rotterdamse Rugby Club zijn wij erg blij met deze samenwerking en de uitbreiding daarvan. In de toekomst krijgen spelers ook ondersteuning van een voedingscoach en een fysiotherapeut. Het doel is dan ook om de hele selectie blijvend te begeleiden in het aankomende seizoen en te meten of het aantal blessures af zal nemen. Daarnaast zullen we met fittere spelers meer wedstrijden winnen. Zodra ons nieuwe clubhuis gebouwd is zetten we de samenwerking voort vanuit onze eigen gym.