Breda te sterk voor Rotterdam

Het blijft toch een raar gezicht, supporters buiten het hek die naar 30 innig rollebollende rugbyers staan te kijken. Het zijn nu eenmaal de regels maar vreemd blijft het. Dan de wedstrijd. Breda vloog uit de startblokken vanaf het eerste fluitsignaal en was het bijna de hele eerste helft eenrichtingsverkeer richting de Rotterdamse tryline. Breda domineerde op alle fronten met een zeer sterk pack en een hele snelle mannen in de de lijn die elkaar prima wisten te vinden. Rotterdam hapte het hele eerste bedrijf naar adem en deed pas in de laatste 5 minuten voor rust iets terug door 2 snelle tries achter elkaar te scoren. Ondanks deze opleving was de opgelopen schade, (10-35 bij rust) die Breda had aangericht, zo goed als onherstelbaar.

Na de rust kwam Rotterdam wat beter in het spel en scoorde nogmaals 2 tries snel achter elkaar en werd het meer een wedstrijd maar eigenlijk zag het er nooit naar uit dat het nog de goede kant op zou vallen. Daar was de tegenstander eenvoudigweg te sterk voor vandaag. Er werd zo af en toe zelfs een scrum gewonnen, iets wat in de eerste helft niet één keer lukte helaas. Breda wist nog 2 tries te drukken laat in de tweede helft en benutte knap alle 7 conversies in tegenstelling tot Rotterdam dat geen enkele conversie wist te benutten.

Verloren van een beter team, dat kan natuurlijk en hopelijk is er volgende week weer een wedstrijd want in deze vreemde tijd is maar heel weinig zeker.

Eindstand RRC 1 – Bredase RC 1: 20-49
(tries: Tobias, Finn, Niels en Ed)

Foto’s René Ladenius