Nieuwe ronde, nieuwe gameplan!

Zondag ochtend, druilerige dag stromen een voor een de dames binnen bij het Luke Ramsey stadium. Binnen no-time veranderd de rustige kleedkamer in een swingende club. We hebben er zin in! Thuiswedstrijd, onze wedstrijd!

Na 3 lange weken geen wedstrijd rennen we vol goede moed het veld op. 15 dames staan klaar voor de kick-of met 5 supersubs aan de zijlijn.

Wies kickt en het spel is los. Door het nieuwe gameplan staan we ijzersterk de eerste helft en breekt AZ al snel door om de eerste try te maken. Daarop volgt al snel een try van Wageningen. Er wordt gewisseld en Wies kickt alweer een lekkere bal. En er volgen een paar lekkere harde tackels. Rianne teckelde zo lekker dat ze benen van een dame van Wageningen de lucht in vlogen. Door de pods die snel klaar stonden en het snelle spel in de lijn wist AZ weer door te breken en volgde al snel de tweede try. Na nog een mooie conversie van Maaike kan wel zeggen dat we lekker in de wedstrijd zaten!
Toch kwam Wageningen sterk terug en heeft met bloed zweet en tranen ook hun tweede try gedrukt.
Het weer begint op te spelen regen verblind ons en de wind giert om ons lijf. Maar we laten ons niet kennen. Ook in de Scrum staan we stevig. We blijven knallen.
Kayleigh maakt een paar mooie meters door dwars door de voorwaartse heen te beuken.
Ook Anne is als een beest op het veld, snel en behendig en legt de een na de andere op de grond.

De rust is daar. Suus gaat rond met de vitamientjes. Adem in adem uit, zoals onze sterke captain dat zegt.

Tweede helft gaat van start.
Kayleigh staat gelijk weer aan en geeft mooie popjes door en daar is Celine met haar snake run. Hoppa weer die druk erop.
Na aardig wat steals en mooie runs waren de dames van Wageningen toch te sterk ze braken nog een paar keer door en maakte zo het verschil. Maar ze hebben het absoluut niet cadeau gekregen. We hebben hard gewerkt, het was een lekkere pot!
Verkleumd (en sommige dames gebroken) maar voldaan terug de kleedkamer in onder de warme douche klaar maken voor de derde helft. De box weer aan en de bass dreunde door de kamer.
Met een lekker soepje opgewarmd en ready voor de volgende week!

WOTM TEGENSTANDER: Kayleigh
WOTM : Kayleigh