Scheidsrechters gezocht

Sommigen zullen er bewust van zijn, anderen wellicht niet; de Rotterdamse Rugby Club heeft een structureel tekort aan scheidsrechters. Als club moeten we hier verandering in brengen omdat het nu boetes en stress oplevert en in de toekomst zelfs competitiepunten aftrek. We zouden graag vanuit onze leden de beweegredenen willen horen waarom men géén scheidsrechter wil worden. En wellicht wat er voor nodig is om wel ref te worden? Hopelijk kunnen we dan enkele van die redenen wegnemen/toevoegen en meer mensen helpen. Denk hierbij niet alleen aan indeelbare scheidsrechters voor de bond, maar ook aan clubscheidsrechters die op zaterdag of zondag thuis kunnen invallen als er geen scheidsrechter beschikbaar is. Zouden jullie aub een reactie en eventuele ideeën willen delen via secretaris@rotterdamserugbyclub.nl?