Phil Laros benoemd tot Ere-lid van de Rotterdamse Rugby Club. Leden van de Rotterdamse Rugby Club

Leden van de Rotterdamse Rugby Club,

Vandaag eren en erkennen wij een uitzonderlijk persoon  voor zijn onschatbare bijdragen aan de Rotterdamse Rugby Club. Het is mij een grote eer om te spreken over Phil (Philemon) Laros, terwijl wij hem de prestigieuze titel van Ere-lid toekennen.

Phil’s reis bij onze club begon op de prille leeftijd van acht jaar, en vanaf dat moment is hij een onmisbaar onderdeel geworden van onze rugbyfamilie. Hij klom gestaag op door de gelederen, beginnend bij de jeugdteams voordat hij zijn stempel drukte op het seniorenteam. Zijn toewijding en passie voor de sport waren gedurende zijn hele spelerscarrière duidelijk zichtbaar, die voortduurde tot het seizoen 2001/2002.

Laat mij enkele van de opmerkelijke prestaties van Phil op het veld belichten. Als speler heeft hij een indrukwekkende reeks kampioenschappen meegemaakt die voor altijd in ons collectieve geheugen gegrift zullen blijven. In het seizoen 1993/1994 speelde Phil een cruciale rol in onze triomf als kampioenen van de tweede klasse, waarmee we promoveerden naar de eerste klasse. Het daaropvolgende jaar leidde hij opnieuw de charge toen we de titel veroverden in de eerste klasse, waarmee we ons een plek verwierven in de prestigieuze Ereklasse.

Phil’s bijdragen aan de club reikten verder dan zijn opmerkelijke spelerscarrière. Na zijn afscheid als speler maakte hij moeiteloos de overstap naar coaching, te beginnen bij de jongste leden van onze club, de Turven. Hij werkte onvermoeibaar, begeleidde en koesterde onze jeugdteams en nam uiteindelijk de verantwoordelijkheid op zich om ons seniorenteam te coachen.

Naast zijn coachingsrollen heeft Phil ontelbare uren besteed aan verschillende clubactiviteiten. Van het informeel coördineren van onze TBM-teams tot het samenstellen van de TBM-nieuwsbrief, van dienen in de Technische Commissie tot het helpen bij de ontwikkeling van ons jeugdbeleidsplan, Phil’s betrokkenheid kende geen grenzen. Hij stak de handen uit de mouwen en nam actief deel aan talloze initiatieven, waaronder het organiseren van toernooien, reizen, barbecues en zelfs het helpen bij de installatie van faciliteiten en renovaties.

In 1994 heeft Phil Laros een bijzondere eer ontvangen bij de Rotterdamse Rugby Club. Zijn buitengewone toewijding en verdiensten voor de club werden bekroond met de prestigieuze prestatiepul. Deze onderscheiding is een erkenning van de immense waarde die Phil heeft toegevoegd aan onze clubgemeenschap.

Maar bovenal is Phil’s aanwezigheid bij de Rotterdamse Rugby Club altijd gekenmerkt door zijn sterke meningen, zijn gepassioneerde stemgeluid en bovenal zijn onwankelbare liefde voor het rugby. Hij is een bron van kameraadschap, inspiratie en plezier, en heeft onze club doordrenkt met zijn aanstekelijke geest.

Vandaag, terwijl we Phil Laros eren als Ere-lid, erkennen we het uitzonderlijke erfgoed dat hij achterlaat. Zijn toewijding, inzet en belangeloze dienstbaarheid hebben onze club gevormd en getransformeerd tot wat het vandaag is. Phil, jouw onvoorwaardelijke steun en onvermoeibare inspanningen hebben het leven van talloze spelers, coaches en vrijwilligers aangeraakt. Jij belichaamt de ware geest van rugby, en jouw impact zal nog generaties lang in onze club doorklinken.

Namens de hele Rotterdamse Rugby Club wil ik Phil Laros mijn diepste dankbaarheid uitspreken voor zijn buitengewone bijdragen. Als Ere-lid voegt hij zich bij een selecte groep individuen die een blijvende impact hebben gehad op de geschiedenis van onze club. Phil, gefeliciteerd met deze welverdiende eer en bedankt dat je een integraal onderdeel bent geweest van onze rugbyreis.

Laten we een welgemeend applaus geven voor Phil Laros!

Oscar van Rijn

Voorzitter van de Rotterdamse Rugby Club