Liesbeth Koning benoemd tot Lid van Verdienste van de Rotterdamse Rugby Club

Leden van de Rotterdamse Rugby Club,

Het is met grote eer en oprechte trots dat ik vandaag een bijzonder persoon wil eren en erkennen voor haar buitengewone bijdragen aan onze geliefde club. Het is met genoegen dat ik aankondig dat Liesbeth Koning wordt benoemd tot Lid van Verdienste van de Rotterdamse Rugby Club.

Liesbeth heeft op verschillende fronten haar stempel gedrukt op onze club en heeft ons jarenlang toegewijd en met passie gediend. Haar betrokkenheid bij rugby begon als moeder van twee spelers, Hugo en Lizzy, die met hun liefde voor de sport haar hebben aangestoken. Liesbeth besloot niet aan de zijlijn te blijven staan, maar toonde haar talent en toewijding als een ware “Mother rugger” gedurende een aantal seizoenen op Ameland.

Maar het is vooral haar toewijding als vrijwilliger waar Liesbeth op indrukwekkende wijze heeft bijgedragen aan de ontwikkeling en groei van onze club. Ze heeft zichzelf op verschillende belangrijke posities ingezet, met als eerste voorbeeld haar rol als coördinator jeugd van 2007 tot 2009. Hier heeft ze met onvermoeibare energie gewerkt aan het creëren van een positieve en veilige omgeving voor onze jonge spelers, waarin ze niet alleen hun rugbyvaardigheden konden ontwikkelen, maar ook persoonlijk konden groeien.

In 2009 werd Liesbeth erkend voor haar buitengewone toewijding en verdiensten voor de Rotterdamse Rugby Club. Als erkenning voor haar uitzonderlijke bijdragen als vrijwilliger, ontving ze de prestigieuze prestatiepul. Deze onderscheiding markeert Liesbeth’s onvermoeibare inzet en haar onuitwisbare impact op de ontwikkeling en groei van onze club.

In haar tijd als voorzitter van 2013 tot 2017 heeft Liesbeth een onuitwisbare impact gehad op onze club. Onder haar leiderschap werden belangrijke beslissingen genomen en strategieën geïmplementeerd die niet alleen hebben bijgedragen aan onze huidige successen, maar ook aan het financiële welzijn van de club.

Op haar eigengereide manier heeft Liesbeth een cruciale rol gespeeld bij het veiligstellen van de financiële gezondheid van onze club. In een tijd waarin de bond op de rand van faillissement balanceerde en een aanzienlijke extra financiële injectie van de club verwachtte, heeft Liesbeth met vastberadenheid en organisatorische vaardigheden gehandeld. Ze heeft onvermoeibaar gewerkt aan oplossingen waarbij ze de betrokkenheid en steun van onze leden wist te mobiliseren.

Dankzij Liesbeth’s toewijding en vasthoudendheid zijn we erin geslaagd om een stevige basis te leggen voor de toekomst van onze club, in het bijzonder ons mooie clubhuis. Haar visie en daadkracht hebben ons naar nieuwe hoogten gestuwd en hebben ervoor gezorgd dat we een solide en stabiele organisatie zijn geworden.

Daarnaast heeft Liesbeth zichzelf toegewijd als vertrouwenspersoon van onze club van 2017 tot 2023. Deze rol is van onschatbare waarde geweest, waarbij ze een veilige ruimte heeft gecreëerd voor onze leden om hun zorgen te delen en bij te dragen aan een cultuur van respect en inclusiviteit. Haar empathie, integriteit en vermogen om te luisteren hebben velen geholpen en hebben de Rotterdamse Rugby Club tot een hechtere gemeenschap gemaakt.

Bovendien heeft Liesbeth haar expertise op het gebied van juridisch advies ingezet ten behoeve van de club. Ze heeft ons bijgestaan in diverse juridische kwesties, variërend van claims tegen besluiten van de bond tot het verstrekken van waardevol advies aan de bouwcommissie. Haar juridische kennis en vastberadenheid hebben onze club in staat gesteld om op te komen voor onze belangen en succesvolle resultaten te behalen.

Liesbeth, jouw inzet, toewijding en betrokkenheid zijn een voorbeeld voor ons allen. Je hebt de Rotterdamse Rugby Club op indrukwekkende wijze gevormd en verrijkt, en daarom is het een immense eer om je vandaag te eren als Lid van Verdienste. Jouw onbaatzuchtige bijdragen als speler, jeugd coördinator, voorzitter, vertrouwenspersoon en juridisch adviseur hebben een blijvende impact gehad op onze club en degenen die er deel van uitmaken.

Jouw bijdragen hebben onze club sterker, hechter en succesvoller gemaakt. Je hebt het verschil gemaakt in het leven van onze spelers, coaches, vrijwilligers en supporters. Je hebt de waarden van rugby gereflecteerd in je handelen en hebt anderen geïnspireerd om het beste van zichzelf te geven.

Liesbeth, namens het bestuur, de leden en de gehele Rotterdamse Rugby Club, wil ik je bedanken voor je onschatbare inzet en toewijding. Jouw toewijding en liefde voor de club zijn voor altijd in ons hart gegrift. We zijn vereerd om je als Lid van Verdienste te mogen verwelkomen en we hopen dat deze erkenning slechts een kleine weergave is van de diepe waardering die we voor jou koesteren.

Dank je wel en gefeliciteerd met deze welverdiende eer!

Oscar van Rijn

Voorzitter van de Rotterdamse Rugby Club