Sterke overwinning Rotterdames!

Zondag de speelden de Rotterdames thuis in Rotterdam, tegen de studenten van Rugby Vereniging Obelix uit Nijmegen. Na een sterke maar nipt verloren pot in Amstelveen, stonden de Rotterdames zeer gemotiveerd op het veld. De wedstrijd begon om 13:00 met een mooie kick-off van Laurie. De Rotterdames stonden vanaf de eerste minuut al aan. Daardoor maakte Kaisla al snel de eerste try. Justine benutte nog effe een mooie conversie kick om die twee extra punten te krijgen.

Het spel van de Rotterdames was goed verzorgd tijdens de hele wedstrijd. Tegen de ijzersterke scrum en snelle lijn hadden de gasten uit Nijmegen nauwelijks antwoord.

Na paar dominante scrums en aanvallend spel, passte Laurie de bal mooi naar Claire die een fraaie off-load gaf aan Justine en die vervolgens naar Noa passte en zij maakte de tweede try.  De Rotterdames bleven geconcentreerd en met veel passie spelen. De lijn werd wederom goed en strak uitgespeeld naar Maaike die de derde try maakte. Via een goed uitgevoerde rumble maakte Claire de vierde try, waarna de scheidsrechter floot voor half time.

In de tweede helft bleven de Rotterdames overtuigen. De forwards stonden op slechts een meter van de try-line van de tegenstanders, toen Kayleigh een gat zag aan de zijkant van de ruck en resoluut de vijfde try maakte. Laurie maakte opnieuw via de rumble de zesde try. Nyke maakte de zevende en laatste try naar deze welverdiende en overtuigende overwinning. Eindscore 43-5.

WOTM: Moureen
WOTM tegenstander: Queeny