Opleidingen

Bij de Rotterdamse Rugby Club hechten we veel waarde aan de ontwikkeling van onze spelers, maar ook aan die van onze vrijwilligers. Om rugby verder te laten groeien en de kwaliteit van onze trainingen en wedstrijden te waarborgen, bieden wij verschillende opleidingsmogelijkheden aan voor coaches, trainers en scheidsrechters. Of je nu een ouder bent die zijn kind wil begeleiden, een lid dat zich verder wil ontwikkelen, of een speler die zijn kennis wil overdragen, er zijn mogelijkheden voor iedereen.
Opleiding Coaches & Trainers
We geloven dat goede trainers een essentiële rol spelen in de ontwikkeling van jonge spelers. Daarom bieden wij bij de Rotterdamse Rugby Club speciale Train de Trainer-dagen aan, gericht op ouders, jeugd en leden die geïnteresseerd zijn om te coachen en trainen. Tijdens deze dagen leer je de basisprincipes van coaching, krijg je technieken aangereikt om trainingen effectief te begeleiden en krijg je inzicht in de structuur van jeugdontwikkeling in rugby.

Wat kan je verwachten:
• Opleiding in de basisprincipes van rugbycoaching.
• Begeleiding bij het geven van trainingen aan jongere jeugdteams.
• Mogelijkheid om door te groeien naar een volwaardige rugbytrainer, met verdere opleidingen en certificeringen.

Of je nu ervaring hebt in rugby of helemaal nieuw bent, onze Train de Trainer-dagen bieden een toegankelijke manier om je rugbykennis te verbreden en je vaardigheden als coach of trainer te ontwikkelen. Hierdoor kun je direct een bijdrage leveren aan de ontwikkeling van onze jonge spelers.
Opleiding Scheidsrechters & Lijnrechters
Een goede wedstrijd kan niet zonder een bekwaam team van scheidsrechters en lijnrechters. Daarom moedigen we bij de Rotterdamse Rugby Club leden, ouders en vrijwilligers aan om zich te verdiepen in het fluiten van wedstrijden, zowel voor de jeugd als voor de senioren.
Voor diegenen die graag een stap verder willen gaan, bieden we ook mogelijkheden om een officiële scheidsrechtersopleiding te volgen en gecertificeerd scheidsrechter te worden. Het fluiten van wedstrijden biedt een unieke manier om rugby van een ander perspectief te ervaren en een belangrijke bijdrage te leveren aan het spel.

Wat kan je verwachten:
• Basisopleiding voor lijn- en scheidsrechters bij jeugdwedstrijden.
• Doorstroming naar officiële opleidingen voor voltallige scheidsrechters.
• Mogelijkheden om als scheidsrechter actief te zijn op zowel regionaal als nationaal niveau.
Het fluiten van rugbywedstrijden biedt een uitstekende kans om je kennis van het spel te verdiepen en actief betrokken te zijn bij het succes van de club. Voor zowel jeugd- als seniorenwedstrijden zijn scheidsrechters van groot belang, en we zijn altijd op zoek naar nieuwe enthousiastelingen die zich hierin willen bekwamen.
________________________________________
Wil je meer informatie of je aanmelden voor een van de opleidingen? Neem dan contact op met ons via tc@rotterdamserugbyclub.nl en ontdek hoe je jouw rugbykennis kunt inzetten om anderen te helpen groeien en het spel beter te maken!