Eenrichtingsverkeer in Breda

Na bijna anderhalve maand zonder wedstrijden mocht ons 1e team eindelijk weer aantreden in competitieverband in en tegen Breda. De lenteachtige omstandigheden waren in ieder geval ideaal en Rotterdam trapte het gaspedaal vanaf de start meteen diep in en begon zeer gretig aan deze wedstrijd tegen de nog puntloze Brabanders. Het was al snel duidelijk dat er voor de thuisclub weinig te halen viel ondanks dat Breda wel de hele wedstrijd bleef knokken en een aantal fases had waar ze diep in Rotterdams territorium doordrongen maar mede door uitstekend defensief werk bleven deze pogingen allemaal vruchteloos. Aan de andere kant volgden de tries elkaar in rap tempo op en hield Rotterdam dus knap de nul. Al met al een prima start van de laatste fase van de competitie na een lange rugbyloze periode.

RRC 1 klimt na deze overwinning weer een plaatsje op de ranglijst en staat nu op de 7e plaats met uitzicht om nog een plaats te stijgen echter is dat wel het hoogst haalbare dit seizoen gezien het grote verschil in punten met de top 5.

Eindstand RC Breda 1 – RRC 1: 0-65 (tries: Jasper (3x), Duarte (2x) Tim v.R, Tim B, Niels, Rinaldo, Denny en Danilo / Conversies: Lars 5x)

Foto’s René Ladenius