Rotterdam 1 heeft de langste adem tegen Utrechtse studenten

Na 3 x te zijn afgelast kon de wedstrijd tegen de Utrechtse studenten dan eindelijk wel doorgang vinden op deze heerlijke zomeravond in april. Beide teams waren de eerste 25 minuten behoorlijk aan elkaar gewaagd echter zonder gevaar in de vijandelijke 22 te stichten. Toch was het Rotterdam dat via captain Jasper de ban wist te breken met een mooi uitgespeelde try en 2 minuten later drukte Jasper zijn tweede try. Omdat Lars beide conversies benutte, stond Rotterdam op een comfortabele 0-14 voorsprong. Dat comfortabele duurde echter maar een paar minuten aangezien USRS een converted try tegen wist te scoren en nadat beide teams nog een penalty hadden benut waren de eerste 40 minuten gespeeld (10-17)

Kort na de rust kreeg Rotterdam wederom een penalty tegen en was de voorsprong inmiddels geslonken naar 4 punten. Rotterdam leek wat aangeslagen en er brak een sterke fase aan van de Utrechters die Rotterdam flink onder druk zette en een aantal keer zeer dicht bij een score was. De Rotterdamse defensie stond echter als een huis en wist van geen wijken. Na deze belegering kwam Rotterdam meer en meer onder de druk uit en speelde de wedstrijd zeer efficiënt uit met 2 hele goede breaks die beide een try opleverde waar de moegestreden studenten geen antwoord meer op hadden aangezien Rotterdam ook conditioneel net wat sterker was vandaag. Al met al een mooie overwinning waardoor we weer een plaats zijn gestegen op de ranglijst. De talrijk opgekomen Rotterdamse supporters keerden dan ook tevreden huiswaarts.

Aanstaande zondag thuis wederom tegen Utrecht (burgers) dat een stuk hoger op de ranglijst staan dus dat belooft een zware pot te worden.

Eindstand USRS 1 – RRC 1: 13-29 (tries: Jasper (2x), Lars en Marc /Pealtykicks: Lars (1 x) / Conversies: Lars (3x)

Foto’s René Ladenius