Eerste RRC GiGa Guppendag 2018

Afgelopen zaterdag 19 mei vond de allereerste RRC GiGa Guppendag 2018 in Rotjeknor plaats. De guppen spelen normaal geen wedstrijden, maar in navolging van de Voorburgse Rugby Club en DIOK Leiden organiseerde nu ook de RRC een guppendag. Het zonnetje liet zich helaas niet zien en er vielen wat spatjes regen, maar wat werd het een giga geslaagde dag!

Na een welkomstwoord van onze penningmeester Peter de Witte startten zo’n 100 kleuters uit Leiden, Den Haag, Voorburg, Delft én Rotterdam de dag met een gezamenlijke warming up. Drie dansmariekes deden met de guppen een gezamenlijke warming up. De Pinquindans en een heuse Haka (op muziek van Doe de Kanga van Kinderen voor Kinderen). Zo leuk om zoveel guppies tegelijk te zien hupsen. Vervolgens werden er een drietal spelletjes gespeeld. Zo was er het spel “Bump the trainer”, een boat race en moesten de guppen lintjes van elkaar pikken. Tussendoor werden de guppen getrakteerd op fruit en water. De dag werd afgesloten met een picknick op het veld en een prachtige medaille.

Op deze dag willen wij een woord van dank richten tot een aantal sponsors: Lokkerbol Makelaardij, ING Binnenhof, AH Argonautenweg, Slagerij B. Tol & Zn en COOP Rotterdam Verzijl. Ook waren wij bijzonder groos dat Villa Zebra voor elke gup een vrijkaartje ter beschikking had gesteld. Villa Zebra is een uniek museum en kunstlaboratorium speciaal voor kinderen. Een reden om zeker nog eens naar Rotjeknor te komen. En tot slot uiteraard een woord van dank voor alle vrijwilligers van de RRC, die zich deze dag hebben ingezet. Bedankt!

Audrey Wiersum

Lid organisatie RRC GiGa Guppendag 2018