Diok Cubs – RRC Cubs

Eerste uitwedstrijd van het seizoen. Temperatuur prima. Veld lag er uitnodigend bij. Sfeer opperbest. Helaas geen compleet team. 13 mannen en 1 dame (die haar mannetje stond). Na de eclatante overwinning van verleden week was door de teamomzetting weliswaar de kern van het team ongemoeid gebleven maar was het voor een aantal posities toch even puzzelen voor onze coach Ferry. Heel sportief gedrag door de technische staf van Diok om ook met 14 spelers te willen spelen. De rugby spirit in optima forma. Iets na 11.00u kick off.

Het bleek dat Diok gelijk druk probeerde te zetten. RRC hield echter manmoedig stand en wist zich onder de druk vandaan te rugbyen met goed en snel spel over de lijn. Een eerste al getelde try voor RRC stierf in schoonheid maar vanuit de scrum werd er toch een opening gevonden om de eerste try van de wedstrijd te drukken. De kicker deed zijn werk en de conversie ging netjes tussen de palen. Deze voorsprong werd gedurende de wedstrijd niet meer uit handen gegeven. Maar spannend was het wel omdat Diok niet opgaf en telkens in de achtervolging bleef. De scrum van RRC was deze wedstrijd echter onverslaanbaar, rucks werden gewonnen en de lijn en snelheid in het team benut.

Zijn er verbeterpuntjes ….jazeker. maar uit stratgisch tacktische overwegingen (de toekomstige tegenstanders kijken immers ook mee) laat ik deze nu nog even achterwege. Dinsdag en donderdag gewoon weer lekker trainen en de zaterdag erop gewoon doen waarop getraind is. Niets meer of minder.

Met een verder opperbest humeur werd de terugreis ondanks het afgesloten Ypenburg plein aanvaard. Bij vlagen leuk rugby gezien en dan zijn de niet gevangen ballen en het vergeten dat tackles ook echt ingezet mogen worden weer snel vergeten.

Rugby ouder