RRC 1 pas op stoom in tweede helft

RRC 1 – RFC Haarlem 1 (40-17)

Promovendus RFC Haarlem had de eerste helft een licht overwicht maar wist slechts 1 keer door de ijzersterke defence van Rotterdam te breken. RRC wist 2 keer te scoren uit 2 snelle breaks zodat we de rust in gingen met een magere 12-7 voorsprong die zelfs een beetje tegen de verhouding in was.

De tweede helft verliep een stuk minder rommelig en ondanks dat Rotterdam enorme moeite had met het pack van Haarlem (De Noord Hollanders waren zeer dominant in de scrum), scoorde Rotterdam na de rust, binnen een tijdsbestek van 10 minuten 4 tries en zette Haarlem hiermee op een onoverbrugbare achterstand.

Inmiddels staat RRC 1 netjes in de top 4 van de 1e klasse en spelen we volgende week in Amsterdam tegen het 2e team van de studenten van Asrcum.

Eindstand RRC 1 – RFC Haarlem 1: 40-17 (tries: Finn (2x), Tristan (2x), Tim en Danny (Conversie: Tom 1x, Tim 4x) Man of the Match: Tim

Foto’s René Ladenius

Tristan bekroont een prima wedstrijd met 2 tries