Benjamins U10

Het vastleggen van de basis
De benjamins zijn de kinderen van 8 en 9 jaar en hebben bij de Turven en Guppen al een sterke basis in rugby gelegd, en bouwen hier nu verder op. Vanaf deze leeftijd worden nieuwe spelelementen geïntroduceerd, zoals de 3-mans “uncontested” scrum. In deze leeftijdsgroep stappen de kinderen over op full-contact, waarbij ze de tag belts inruilen voor echte tackles, wat het spel nog spannender maakt.

Heb je een kleintje die graag eens wilt meedoen? Stuur dan een mailtje naar jeugd@rotterdamserugbyclub.nl en kom de magie van rugby ontdekken!

Trainingstijden: De Benjamins trainen elke maandag- en woensdagavond van 18:30 tot 19:30.

Coaches & Staff
Coach: Roel Bouckaert
Teammanager: Desiree Molman

Training & Wedstrijden
De kinderen bij de Benjamins maken voor het eerst kennis met full-contact rugby, waarbij het leren van tackles een belangrijk onderdeel is. Om ervoor te zorgen dat dit op een veilige en leuke manier gebeurt, besteden we veel aandacht aan de jusite techniek. Zorgvuldig begeleiden onze trainers de kinderen en houden met behulp van specifieke oefeningen en spelvormen de trainingen speels en leerzaam om het zelfvertrouwen te vergroten.

Op zaterdagen brengen de Benjamins hun geleerde vaardigheden in de praktijk tijdens wedstrijden tegen andere clubs in de regio West. Deze mini-toernooien bieden de kinderen een uitdagend en gevarieerd programma, waarin ze op een veilige manier hun full-contact rugbyvaardigheden kunnen testen. Bovendien organiseren we bondsdagen in samenwerking met de Nederlandse Rugbybond, die extra afwisseling en competitie bieden gedurende het seizoen.

Activiteiten & Vrijwilligers
Gedurende het seizoen organiseren we bij de Rotterdamse Rugby Club allerlei leuke activiteiten voor zowel de kinderen als hun ouders, zoals een feestelijke pietentraing of onze jaarlijkse eindejaarsbarbeque. Als vereniging doen we het samen, en de inzet van ouders is daarbij onmisbaar. Of het nu gaat om het helpen bij evenementen of het draaien van bardiensten in het weekend, elke bijdrage is belangrijk en draagt bij aan de gemeenschapszin die zo centraal staat in het rugby. Samen zorgen we voor een warme, gezellige sfeer waarin iedereen zich welkom voelt. We nodigen je van harte uit om deel te worden van onze actieve en betrokken community! KLIK HIER

Lid Worden?
Wanneer je staat te trappelen om lid te worden bij onze mooie vereniging.