Cubs U14

Klaar voor de strijd!
De cubs zijn de jongeren met de leeftijd van 12 en 13 en staan aan de voet van een spannende overgang in het rugbyavontuur. Voor het eerst zullen de cubs op een volledig veld met 15 spelers per team staan. Op deze leeftijd draait het om speltactiek, teamwork en fysieke ontwikkeling. De spelers leren hoe ze het hele veld kunnen benutten, samen aanvallen en verdedigen, en hoe ze als één team kunnen opereren. Dit is het moment waarop ze echt ontdekken dat rugby een teamsport is, waarbij iedereen een cruciale rol speelt.

Heb je een tiener die graag eens wilt meedoen? Stuur dan een mailtje naar jeugd@rotterdamserugbyclub.nl en kom de magie van rugby ontdekken!

Trainingstijden: De Cubs trainen elke dinsdag en donderdagavond van 18:30 tot 20:00.

Coaches & Staff
Trainers: João Vieira, Blake Males, Brady Dawson

Cubs 1
Coaches: Vincenzo Cipriani, Rémon Baak
Teammanagers: Annelies Mulderij, Désirévan Baarlen Lubbers

Cubs 2
Coaches: Menno Maartens, Ivo Luiten
Teammanager: Sabine van Lier

Training & Wedstrijden
De fysieke uitdagingen nemen toe, aangezien het veld nu twee keer zo groot is. De trainingen richten zich daarom op het verbeteren van conditie en kracht, wat essentieel is om het grotere speelveld te beheersen. Dit is ook de leeftijd waarin veel kinderen een groeispurt doormaken, waardoor ze zowel fysiek als mentaal groeien. Ze leren omgaan met tegenstanders die soms groter zijn, wat hen sterker en veerkrachtiger maakt. De nadruk ligt op het ontwikkelen van zelfstandigheid binnen het spel, terwijl ze tegelijkertijd leren om hun rol binnen het team te begrijpen en te vervullen. Dit helpt hen om niet alleen als individuele speler te groeien, maar ook om hun team naar een hoger niveau te tillen.

De Cubs nemen deel aan de landelijke competitie, waarbij het seizoen begint met wedstrijden om het juiste niveau voor het tweede deel van de competitie te bepalen. Dit zorgt ervoor dat elk team op een passend niveau speelt, wat de spelvreugde en uitdaging vergroot. Aan het eind van het seizoen strijden de beste teams in playoff’s voor het Nederlands kampioenschap. De wedstrijden vinden plaats op zaterdagen.

Activiteiten & Vrijwilligers
Gedurende het seizoen organiseren we bij de Rotterdamse Rugby Club allerlei leuke activiteiten voor zowel de kinderen als hun ouders, zoals een feestelijke pietentraing of onze jaarlijkse eindejaarsbarbeque. Als vereniging doen we het samen, en de inzet van ouders is daarbij onmisbaar. Of het nu gaat om het helpen bij evenementen of het draaien van bardiensten in het weekend, elke bijdrage is belangrijk en draagt bij aan de gemeenschapszin die zo centraal staat in het rugby. Samen zorgen we voor een warme, gezellige sfeer waarin iedereen zich welkom voelt. We nodigen je van harte uit om deel te worden van onze actieve en betrokken community! KLIK HIER

Lid Worden?
Wanneer je staat te trappelen om lid te worden bij onze mooie vereniging.