Junioren U16

Kennis, Discpline en ontwikkeling
De Junioren zijn de jongeren van 14 en 15 en staan midden in hun ontwikkeling tot jong volwassen rugbyers. Er is hiervoor flink wat ervaring opgedaan op het volledige veld, waardoor de focus nu verschuift naar krachtopbouw, mentale fitheid en diepgaander inzicht in het spel en de spelregels. Dit is het moment waarop rugby echt tot leven komt, met complexere tactieken en een grotere nadruk op zowel fysieke als mentale voorbereiding.

Heb je een tiener die graag eens wilt meedoen? Stuur dan een mailtje naar
jeugd@rotterdamserugbyclub.nl en kom de magie van rugby ontdekken!

Trainingstijden: De Junioren trainen elke dinsdag en donderdagavond van 18:30 tot 20:00.

Coaches & Staff
Trainers: Odin Ruijgrok, Pierre Mounal

Junioren 1

Coaches : Abdullah Arsjad, Jan Rehbock
Teammanager: Brenda Flapper

Junioren 2

Coaches: Jan van de Ree, Petra Haaitsma
Teammanager: NTB

Training & Wedstrijden
Tijdens deze sessies wordt er gewerkt aan kracht en conditie, met een speciale nadruk op het trainen met lichaamsgewicht. Dit is ideaal voor deze leeftijd, omdat het lichaam nog steeds in ontwikkeling is. Tegelijkertijd wordt er aandacht besteed aan het tactische aspect van rugby. Spelers leren hoe ze hun kennis van de spelregels kunnen inzetten om beter te anticiperen op hun tegenstanders en hun team strategisch voordeel te geven.

De Junioren nemen deel aan de landelijke competitie, waarin ze elke zaterdag hun vaardigheden testen tegen teams van hetzelfde niveau. De competitie is opgedeeld in verschillende fasen, waarbij de prestaties in de eerste fase bepalend zijn voor de verdere indeling van de poules. Dit zorgt ervoor dat elk team uitgedaagd wordt op een passend niveau, en dat de competitie spannend blijft tot het einde.

Activiteiten & Vrijwilligers
Gedurende het seizoen organiseren we bij de Rotterdamse Rugby Club allerlei leuke activiteiten voor zowel de kinderen als hun ouders, zoals een feestelijke pietentraing of onze jaarlijkse eindejaarsbarbeque. Als vereniging doen we het samen, en de inzet van ouders is daarbij onmisbaar. Of het nu gaat om het helpen bij evenementen of het draaien van bardiensten in het weekend, elke bijdrage is belangrijk en draagt bij aan de gemeenschapszin die zo centraal staat in het rugby. Samen zorgen we voor een warme, gezellige sfeer waarin iedereen zich welkom voelt. We nodigen je van harte uit om deel te worden van onze actieve en betrokken community! KLIK HIER

Lid Worden?
Wanneer je staat te trappelen om lid te worden bij onze mooie vereniging.