Mini’s U12

Laatste voorbereidingen voor het echte werk!
De Mini’s zijn de kinderen met de leeftijd 10 en 11, en vormen de laatste stap voordat ze de overstap maken naar het volledig 15-a-side rugby. In deze leeftijdsgroep wordt de scrum uitgebreid tot een 5-mans “contested” scrum, kicken wordt geintroduceerd als spelelement en als laatste zal er gestart worden met de toevoeging van line-outs. Het spel evolueert mee met de ontwikkeling van onze jonge rugbyhelden en worden op deze manier voorbereid op de volgende fase in hun rugbyavontuur.

Heb je een kleintje die graag eens wilt meedoen? Stuur dan een mailtje naar
jeugd@rotterdamserugbyclub.nl en kom de magie van rugby ontdekken!

Trainingstijden: De Mini’s trainen elke maandag en woensdagavond van 18:30 tot 19:30.

Coaches & Staff
Coach: Mike van Nieuwenhuizen
Teammanager: Annemieke van den Ouden

Training & Wedstrijden
De Mini’s bevinden zich in de overgangsfase richting volledig rugby. Daarom worden de laatste missende spelelementen geintroduceerd. Contested scrums, kicken en de line-outs. Tijdens de trainingen leren ze stap voor stap de juiste technieken. Bij de scrums ligt de focus op samenwerking, lichaamshouding en het veilig inzetten van kracht. Het kicken wordt spelenderwijs aangeleerd, waarbij ze controle over de bal en verschillende kicktechnieken ontwikkelen. Bij de line-outs leren de kinderen hoe ze nauwkeurig kunnen gooien en vangen, met speciale aandacht voor coördinatie en teamwork.

Tijdens de wedstrijden op zaterdagen brengen de Mini’s deze technieken in de praktijk. De mini-toernooien tegen andere clubs in de regio West bieden een veilige omgeving waarin de kinderen kunnen experimenteren met de nieuwe spelelementen. Dankzij de roulatiebasis krijgen de kinderen de kans om tegen verschillende teams te spelen, wat voor afwisseling en uitdaging zorgt. Daarnaast zijn er bondsdagen, georganiseerd door de Nederlandse Rugbybond, die extra competitie en leerzame ervaringen bieden gedurende het seizoen.

Activiteiten & Vrijwilligers
Gedurende het seizoen organiseren we bij de Rotterdamse Rugby Club allerlei leuke activiteiten voor zowel de kinderen als hun ouders, zoals een feestelijke pietentraing of onze jaarlijkse eindejaarsbarbeque. Als vereniging doen we het samen, en de inzet van ouders is daarbij onmisbaar. Of het nu gaat om het helpen bij evenementen of het draaien van bardiensten in het weekend, elke bijdrage is belangrijk en draagt bij aan de gemeenschapszin die zo centraal staat in het rugby. Samen zorgen we voor een warme, gezellige sfeer waarin iedereen zich welkom voelt. We nodigen je van harte uit om deel te worden van onze actieve en betrokken community! KLIK HIER

Lid Worden?
Wanneer je staat te trappelen om lid te worden bij onze mooie vereniging.