Turven U8

Toppers in de maak!
Bij de Turven zetten kinderen van 6 en 7 jaar hun eerste stappen in de wereld van rugby of vervolgen ze hun rugbyavontuur vanuit de Guppen. Onze enthousiaste trainers begeleiden hen in het verder ontwikkelen van basisvaardigheden zoals rennen, passen en samenwerken, altijd met een flinke dosis plezier.

Heb je een kleintje die graag eens wilt meedoen? Stuur dan een mailtje naar jeugd@rotterdamserugbyclub.nl en kom de magie van rugby ontdekken!

Trainingstijden: De Turven trainen maandagavond van 18:30 tot 19:30.

Coaches & Staff
Coach: Huey van Vliet
Teammanager: Rick van Dorp

Training & Wedstrijden
Bij de Turven spelen de kinderen ‘tag rugby’, een leuke en veilige variant van rugby waarbij fysiek contact tot een minimum wordt beperkt. In plaats van tackelen, proberen de spelers een lintje (tag) van de tegenstander die de bal heeft af te pakken. Als beide tags zijn afgenomen, gaat het balbezit over naar het andere team, dat dan de aanval kan inzetten. Dit spel bevordert behendigheid, snelheid en samenwerking, zonder dat er hard contact aan te pas komt.

Op zaterdagen nemen de Turven deel aan wedstrijden tegen andere clubs in de regio West. Deze mini-toernooitjes bieden een geweldige kans om spelenderwijs te leren, nieuwe vrienden te maken en verschillende tegenstanders te ontmoeten. Naast de reguliere toernooien staan er ook speciale bondsdagen op het programma, georganiseerd in samenwerking met de Nederlandse Rugbybond. Dit zorgt voor een gevarieerd en uitdagend seizoen waarin plezier en ontwikkeling centraal staan.

Activiteiten & Vrijwilligers
Gedurende het seizoen organiseren we bij de Rotterdamse Rugby Club allerlei leuke activiteiten voor zowel de kinderen als hun ouders, zoals een feestelijke pietentraing of onze jaarlijkse eindejaarsbarbeque. Als vereniging doen we het samen, en de inzet van ouders is daarbij onmisbaar. Of het nu gaat om het helpen bij evenementen of het draaien van bardiensten in het weekend, elke bijdrage is belangrijk en draagt bij aan de gemeenschapszin die zo centraal staat in het rugby. Samen zorgen we voor een warme, gezellige sfeer waarin iedereen zich welkom voelt. We nodigen je van harte uit om deel te worden van onze actieve en betrokken community! KLIK HIER

Lid Worden?
Wanneer je staat te trappelen om lid te worden bij onze mooie vereniging.