Vertrouwenspersoon bij de Rotterdamse Rugby Club
Bij de Rotterdamse Rugby Club willen we dat iedereen zich veilig en welkom voelt. Of je nu speler, ouder, vrijwilliger of bestuurslid bent, een sociaal veilige omgeving staat voorop. Helaas kan het voorkomen dat je te maken krijgt met ongewenst gedrag, zoals pesten, agressie, (seksuele) intimidatie of discriminatie. In zo’n geval kun je altijd terecht bij onze vertrouwenscontactpersoon (VCP).

Wanneer Neem Je Contact Op met de Vertrouwenspersoon?
Als je te maken hebt gehad met ongewenst gedrag binnen de club, kun je je verhaal kwijt bij de vertrouwenspersoon. Dit kan gaan over ongewenst gedrag van iemand binnen de Rotterdamse Rugby Club, zoals leden, ouders, vrijwilligers of bestuurders. De vertrouwenspersoon kan je informeren over de vervolgstappen en doorverwijzen naar passende hulp, maar jij beslist zelf of en welke stappen worden ondernomen.

Hoe Vertrouwelijk is Het?
Zoals de naam aangeeft, blijft alles wat je met de vertrouwenspersoon bespreekt vertrouwelijk, tenzij je anders wilt. Om de veiligheid binnen de vereniging te waarborgen, meldt de vertrouwenspersoon iedere situatie anoniem (indien gewenst) aan het bestuur. Zo blijft jouw privacy beschermd.

Wat Doet de Vertrouwenspersoon Niet?
De vertrouwenspersoon is er om te luisteren en je te ondersteunen, maar speelt geen rol in de verdere afhandeling van een melding. De vertrouwenspersoon is geen hulpverlener en voert ook geen onderzoeken uit binnen de club. De vertrouwenspersoon begeleidt jou alleen bij de eerste stappen en geeft informatie over hoe je verder kunt gaan.

Hoe Neem Je Contact Op?
Onze vertrouwenspersoon is bereikbaar via e-mail of telefoon. Als je graag met een specifieke vertrouwenspersoon wilt praten, kun je dit aangeven in je bericht. Alleen de vertrouwenspersoon heeft toegang tot de e-mails en berichten, zodat jouw privacy gewaarborgd blijft.

Contactgegevens:

• Frédérique van ’t Groenewout-Beerden
    HR manager en gecertificeerd vertrouwenspersoon
    Bel of WhatsApp: 06-24963602
    E-mail: vcp@rotterdamserugbyclub.nl

Wie is Frédérique?
Frédérique is sinds 2020 actief bij de Rotterdamse Rugby Club en momenteel manager van de Turven. Ze is HR manager bij de Erasmus Universiteit en gecertificeerd vertrouwenspersoon. Met haar achtergrond en betrokkenheid binnen de club zet zij zich in voor een veilige en fijne omgeving voor iedereen.

Voel je vrij om contact op te nemen als je een luisterend oor of advies nodig hebt. We staan voor je klaar!