Vliegende start van de Rotterdamse turven

Zaterdag 15 september startte het wedstrijdseizoen voor de turven met het Van Hoftoernooi bij Sparta. Een mooi begin van het seizoen. Het was een leuk toernooi, heerlijk weer en …. de eerste plaats! De turven gingen naar huis met een enorme beker.

Tijdens de districtswedstrijden thuis en in Sassenheim bij The Bassets kon er verder flink geoefend worden op de wedstrijd-skills, maar bovenal veel lol gemaakt worden met elkaar.

Afgelopen zaterdag 6 oktober jl. vertrok een team turven uit Rotterdam naar Hoek van Holland. Het tweede toernooi van dit seizoen: het Jan van Burgtoernooi. The Hookers hadden werkelijk alles uit de kast gehaald om er een leuke dag van te maken: touwtrekken met elkaar en met de trainers, een springkussen, een grabbelton en meer. Er werd ook nog gerugbyd…en hoe! Ook op dit toernooi ging Rotterdam met de eerste prijs, een giga beker, naar huis.

Ook bij BSN Voorschoten werd er afgelopen zaterdag onder leiding van trainer Jasper goed gerugbyd door een team Rotterdamse turven.

Tot nu toe lijken de Rotterdamse turven redelijk ongeslagen. Hier en daar wordt er al aardig overgespeeld, hoewel een try scoren in je eentje toch wel het coolste blijft.

Op naar de volgende wedstrijden toernooien en wedstrijden!

Audrey Wiersum
teammanager RRC turven