RotterDames 20 – Eindhoven Lions 60

Photocredit: Wilco Boot

Zondag mochten de Eindhoven Lions het nieuwe Rotterdamse kunstgras uit proberen.

Altijd een leuke groep en geduchte tegenstander. Ze zijn immers twee seizoenen op rij nipt 2e geworden in de competitie en dat is niet voor niets.
Gewapend met nieuwe coach trokken wij ten strijde. In de eerste helft ging het spel snel op en neer over het hele veld. Meer dan regelmatig hadden wij prima acties, waarmee wij gevaarlijk konden worden en verdedigden wij net hand en tand. Minstens even zo vaak wisten de Lions door te breken en hun lijn te gebruiken om het spel razendsnel te verplaatsen naar onze tryline. Geen van beide teams hebben de ander het scoren kunnen beletten. Met ook enkele zeer goeie conversies van de Lions was het bij rust 10-26 in het voordeel van de bezoekers.

De opening van de tweede helft was duidelijk van ons. Onze fases duurden langer en er kwam meer rust en overzicht in het spel. Dit resulteerde na hard werk in twee try’s, waardoor we de Lions weer op de hielen zaten. Helaas konden zij daarna gestaag op ons uitlopen, ondanks de tomeloze inzet van onze dames. Ondanks dat we de winst niet uit het vuur konden slepen, was dat zondag niet de voornaamste doelstelling. We zijn begonnen aan een periode van verandering en groei. Vorig seizoen laten we achter ons en het nieuwe seizoen kunnen wij vol zelfvertrouwen tegemoet treden. Hulde aan de Rotterdames!!

Wedstrijdverslag: Ruben
Woman of the match: (H)antonia, jawel voor de lekkere handoffs en bikkelharde strijd (waar het overigens het hele team niet aan ontbrak)
Volgende wedstrijd: Uit vs Thor dames k.o. 11.30 uur

Voor foto’s Wilco Boot klik hier.