Rotterdames komen net te kort

Zondag mochten wij uitrukken naar Delft voor een potje rugby tegen Thor. En een mooi potje rugby is het zeker wel worden.

Na onze weg naar de kleedkamer gevonden te hebben, zijn wij begonnen aan de warming up. De meiden van Thor kwamen later pas aanlopen en wij waren al lekker bezig om ons klaar te maken voor de wedstrijd. De tegenstander keek daar wel even van op. Veel van onze meiden stonden op posities waar zij nog nooit op gespeeld hebben. Dat zal een van de redenen geweest zijn dat wij de eerste 20 minuten van de wedstrijd vooral bezig waren met het zoeken naar goede communicatie, ritme en cohesie. Thor maakte daar in die periode dankbaar gebruik van en had namelijk op dat moment al 4 geconverteerde try’s op het scorebord. Gelet op die situatie zouden sommigen denken aan een monsterzege van Thor in de maak. Gelukkig zijn ‘sommigen’ niet van de Rotterdamse Rugby Club.

Nog voor rust wisten wij 2 keer de tryline van de tegenstander te bereiken. Dat was zeer belangrijk voor het team. Het leek alsof er daardoor iets veranderde. Alsof ritme en cohesie plots binnen handbereik waren. Of was het geloof in eigen kunde en kracht? In ieder geval stopten we de aanvalsgolven van de opponent. Van 4 try’s in de eerste 20 minuten naar nog maar 1 try in de resterende 20 minuten van de eerste helft. Kennelijk voldoende om er vervolgens in de 2e helft flink op los te beuken. De tackels werden collectief lager ingezet, er werd beter opgelopen, lange fases met goede support, en de ene mooie run na de andere kwam tot stand. De mooiste try’s zijn de try’s waar het hele team bij betrokken is. Daar hadden we er deze wedstrijd meer dan 1 van.

Er werd echt rugby gespeeld in de tweede helft. Er was weer rust en overzicht, zoals we dat bijvoorbeeld de hele wedstrijd hadden in Utrecht enkele weken geleden. Dat maakte ons baas op het veld. De try’s volgden elkaar op, totdat we Thor op de hielen zaten. Sterker nog, wij hebben uiteindelijk meer try’s gedrukt dat zij. Het zijn de conversies die deze wedstrijd het verschil hebben gemaakt, althans qua score. De eindstand was 43-39 in het voordeel van Thor. Gelukkig is dit niet onze laatste wedstrijd tegen de Delftse formatie. We gaan de volgende editie bewijzen dat we van ze kunnen winnen! 1 team, 1 taak.

Wedstrijdverslag: Noa & Ruben
Woman of the match: Joos, die er zo doorheen zat maar desondanks ongekend bleef vlammen.
Volgende wedstrijd: ko 13.00 thuis vs The Pickwick Players